Élelmiszer
Gyerekek elhízása: sokat nyom a latban a reklám
2012. március 8.,
Foodbev.com/Kosár
Egy amerikai felmérés szerint egyre több szülő ébred rá arra, hogy saját maga is többet tudna tenni gyermeke elhízása ellen. Többségük reklámszabályozást is szeretne a kérdésben.
Svédországban, az Egyesült Királyságban és Dél- Koreában már tilos az édes-sós, hizlaló rágcsálnivalók reklámozása a televízióban. Az USA-ban az amerikai Children’s Food Trust áll ki az ilyen típusú reklámok tiltása mellett.
A gyerekek egészségesebb étkezése mellett kampányoló szervezet, több mint ezer szülőt kérdezett meg a témában. A felmérés szerint a válaszadó szülők 65 százaléka szeretné újra látni a törvényhozók asztalán azt az ötletet, mely szerint este kilenc óra előtt tilos lenne a magas zsír-, cukor és a sótartalmú élelmiszerek reklámja.
87 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy jó lenne, ha a gyermekek sokkal egészségesebb menüt kapnának az éttermekben, 79 százalékuk pedig, hogy legyen kötelező táplálkozási követelmény az iskolákban és óvodákban, vagy olyan intézményekben, melyekben gyerekeket gondoznak.
Az egészségtelen ételek megvásárlásában, fontos a gyermeki ráhatás, és a szülői vajszívűség is. A megkérdezettek 72 százaléka vásárolt az elmúlt hónapban olyan rágcsálni- és nassolnivalókat, mint a csokoládé, cukorkák, chips és a cukros üdítőitalok, ám ez a vásárlás kezdetén nem állt szándékában, csupán a gyerek könyörögte ki azokat. A szülők 69 százaléka egyetért abban, hogy többet tehetnének azért, hogy gyermeküknek egészségesebb legyen az étrendje.