Keresés a tartalomban:
Jog

Nem gyógyít a Csiga Elixír

2013. november 11., GVH/SV
Címkék: GVH Direkt Market Kft Biocaptol reklám fogyasztók megtévesztése
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata szerint Direkt Market Kft. ismét megtévesztette a fogyasztókat a Csiga Elixír és a Biocaptol termékeinek reklámjaiban. A GVH ezért két eljárásban összesen 22 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
Ismét megtévesztette a fogyasztókat a Direkt Market Kft. A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy A vállalkozás reklámjaiban és a termék címkéjén a Csiga Elixír étrend-kiegészítőről azt állította, hogy alkalmas az ízületi fájdalom és az ízületi betegség gyógyítására, kezelésére, valamint, hogy a termék reklámban ígért eredményei garantáltak és tudományosan igazoltak.
 
A vizsgálat során benyújtott iratok (tanulmányok) azonban nem igazolták a kifogásolt reklámállításokat, így a vállalkozás megtévesztette a fogyasztókat.
 
A vállalkozás továbbá a Biocaptol termékét népszerűsítő reklámjaiban 2011. november 8. és 2012. június 8. között azt állította, hogy az étkezési szokások megváltoztatása és erőfeszítés nélkül a termék alkalmazásával rövid idő alatt tartós súlycsökkenést lehet elérni, ezen kívül az elérhető testsúlycsökkenés várható mértékére és ütemére (például „24 óra elteltével akár 300 grammot is veszíthet 6 óránként”) vonatkozó állításokat is tett. A vállalkozás az általa benyújtott iratokkal azonban nem tudta igazolni a fenti állításokat, így azokkal szintén megtévesztette a fogyasztókat.
 
A hivatal megállapította, hogy a vállalkozás a fenti két termékének népszerűsítése során fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A Csiga Elixír termékkel kapcsolatban megfogalmazott állítások miatt 12 millió, a Biocaptol termékkel kapcsolatos megtévesztő tájékoztatás miatt 10,222 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírságok meghatározásánál mindkét esetben súlyosító körülmény volt, hogy a jogsértő reklámok a fogyasztók széles körét elérő lapokban jelentek meg, valamint az, hogy a megcélzott fogyasztói kör a gyógyhatás állítások tekintetében az átlagosnál sérülékenyebb.
 
A GVH mindkét ügyben vizsgálta a pénz visszafizetési garancia teljesülését is, ebben a körben mindkét termékkel kapcsolatban megszüntette az eljárást. A hivatal egy korábbi vizsgálatában (Vj-6/2012.) szintén megállapította, hogy jogsértő magatartást folytatott a Direkt Market Kft., amikor a Slim Intergra/Aha Tropic/Aha Tropic Slim termékéről azt állította, hogy annak segítségével súlycsökkenés érhető el,ezt az állítását azonban nem tudta igazolni. Ezen kívül a termék összetételére, az elérhető fogyás mértékére, ütemére és a készítmény használatától várható eredményekre vonatkozó megtévesztő állításokat tett közzé. A GVH ezért akkor 15 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez