Keresés a tartalomban:
Jog

Fontos a személyes adatok biztonsága

2012. május 9., Canon Europe
Címkék: adatbiztonság fogyasztó adatvesztés Canon fogyasztói tudatosság hitelkártya személyes adatok
A Canon Europe egy olyan kutatás eredményeiről számolt be, amely rávilágít az adatbiztonság növekvő fontosságára. A felmérés szerint a fogyasztók mindössze 12 százaléka gondolja úgy, hogy a szervezetek eleget tesznek adataik védelméért.
A páneurópai kutatás az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Németországban, több mint 4000 személy megkérdezésével zajlott 2012 áprilisában. A felmérés eredményei szerint a fogyasztók részéről komoly bizalomhiány mutatható ki az adatvédelem területén.
 
A felmérés szerint a fogyasztók 76 százaléka valószínűleg otthagyna egy céget vagy szolgáltatót, ha attól kiszivárogna valamely személyes adata. A legnagyobb aggodalom a hitelkártya- vagy banki adatok kiszivárgását övezi (48%). Amikor azonban céget vagy szolgáltatót választanak, akkor még mindig előrébb rangsorolják a költségeket (64%) mint a személyes adatok biztonságát garantáló eljárásokat (30%).
 
Az is kiderült, hogy míg a fogyasztók aggódnak az adatvesztések miatt, a legtöbben mégis csupán a biztonsági záradék legfontosabb részeit olvassák el (36%), mindössze 19 százaléknyian olvassák el az összes kapott biztonsági információt, míg az emberek 13%-a egyáltalán nem olvassa el a biztonságról szóló részt.
 
Quentyn Taylor, a Canon Europe információbiztonsági igazgatója a következőket mondta a tanulmány kapcsán: – „A kutatás azt mutatja, hogy növekszik az adatvédelemmel kapcsolatos fogyasztói tudatosság.
 
Ha a tervezett EU-reformok megvalósulnak és az adatvesztések nyilvánosságra hozása kötelező lesz, akkor valószínűleg lényegesen növekedni fog a bejelentett adatvesztések száma; annak is megvan a kockázata, hogy a fogyasztók érzéketlenné válnak arra, hogy mi számít komoly adatvesztésnek.
 
Az adatvesztés-bejelentések nagy száma akár azzal is járhat, hogy az emberek „belefáradnak” és már nem figyelnek ezekre a jelzésekre, ami legalább olyan komoly gond, mint ha nincsenek bejelentések. Most a szervezetekre nehezedik az a teher, hogy elvégezzék a kockázatfelméréseket, rávilágítsanak a lehetséges sérülékenységekre és gondoskodjanak a legmegfelelőbb megelőző intézkedésekről.”
 
– „A cégeknek egyértelműen lehetőségük van arra, hogy a biztonsági résekről világosan beszélve fokozzák a fogyasztói bizalmat, mindenkit hozzásegítve az adatbiztonság fontosságának felismeréséhez.”

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez