Keresés a tartalomban:
Szolgáltatás

Mosolyfelmérés: van még mit tanulnunk

2011. május 16.
A Mystery Shopping Providers Association (próbavásárló cégeket tömörítő nemzetközi szervezet) hazai tagja, a ClientFirst idén is felmérte, mennyire udvariasak, mosolygósak a betérő ügyfelekhez az eladók.
A 2010-es mosolyfelmérés összefoglaló adatai magában foglalják 27 ország közel 1,2 millió kérdésére vonatkozó válaszait a mosolygás, üdvözlés valamint a kiegészítő termékek és szolgáltatások értékesítése témakörében. A kutatás eredményei szerint a kiszolgálás során tíz ügyfélből hetet részesítettek üdvözlésben, illetve csupán négynek ajánlottak kiegészítő terméket, szolgáltatást.
 
„Az eredmények is azt bizonyítják, hogy van még olyan terület, ami fejlesztésre szorul az ügyfélkiszolgálásban” – állapítja meg a próbavásárlás egyik hazai szakértője Mózes István, a ClientFirst ügyvezető partnere.
 
A mosolyfelmérés átlagértéke 75 százalék volt, a portugálok kerültek a dobogó legfelső fokára (94 százalék), míg hazánk a 16. helyen végzett. Az üdvözlés átlagos eredménye 78 százalék volt, mely a legalacsonyabb érték a felmérés kezdete óta (2004). Ausztria 98 százalékra teljesített, amivel a legjobb eredményt érte el, hazánk 3 százalékkal maradt le ettől az értéktől. A kiegészítő termékek és szolgáltatások ajánlása a legelkeserítőbb pontszámokat kapta, a maximális 100 százalékból csupán 44 százalék volt az átlageredmény. Magyarországon ez az eredmény 66 százalék volt.
 
„Szerencsére egyre több olyan kezdeményezéssel találkozunk, ami arra törekszik, hogy alkalmazkodjon a tudatos fogyasztók igényeihez.” - fűzte hozzá a szakember.
 
A hasonló törekvéseket díjazzák az idén is megrendezésre kerülő „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” Gálán. A versenyszférában nagy sikerrel rajtolt a 2011-es üzleti verseny, ahol megmérettetik magukat a banki és biztosítási, telekommunikációs, közszolgáltatói és a kereskedelmi szektor nagyjai. Az idei évben több újdonsággal készülnek a szervezők, többek között a személyes és telefonos kategória mellett mérik az elektronikus kiszolgálást is, mely egyedülálló kezdeményezés Magyarországon. További újdonságnak számít, hogy már intézmények is megmérettethetik magukat.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez