Keresés a tartalomban:
Kitekintő

Megaméretű sültkrumpli a McDonald’s-tól

2013. május 24., Faludi Linda
Címkék: McDonald's sültkrumpli gyorsétterem junk food
Az amerikai gyorsétteremlánc a japán fogyasztókat igyekszik meghódítani a mega sültkrumpli adaggal, amely az európai éttermeiben kapható mennyiség duplája. A McDonald’s reklámjaiban azt hangsúlyozza, hogy a mega adag tökéletes arra hogy megosszák valakivel.
Az mindenesetre látszik, hogy az amerikai étteremlánc ezúttal is a nagyobb adagok felé igyekszik tolni vásárlóit. A vállalat minden alkalommal hangsúlyozza a sajtónak, hogy a McDonald’s kínálatával is lehetséges az egészséges étkezés, ez csak döntés kérdése.

„Nem árulunk junk foodot. Sok zöldség és gyümölcs is kapható nálunk is igyekszünk tovább növelni a keresletet” – fogalmazott a konszern vezérigazgatója, Don Thompson a csütörtökön tartott éves közgyűlésen egy résztvevői kérdésre reagálva.

Thompson múlt nyáron vette át az gyorsétterem-lánc vezetését és a Chicago Tribune beszámolója szerint tovább növelné a gyümölcs kínálatot, például kiwiből és ananászból készült gyümölcsnyársakkal. A vezérigazgató közlése szerint a választék bővítésének eredményeként a klasszikus gyorséttermi fogások (csirke nuggets, Big Mac, sültkrumpli) már csak az értékesítések 25 százalékát teszik ki. A menedzser hozzátette, hogy a fejlett világban szinte járványként terjedő elhízásnak nem a McDonald’s az oka, mindössze több frissen készült ételt kellene ennünk.
 
A közgyűlés egyébként minden részvényesi javaslatot elutasított, az egyikben a részvényesek azt szerették volna elérni, hogy a konszern minden évben készítsen jelentést arról, hogy tevékenysége hogyan befolyásolja a táplálkozási szokásokat világszerte.
 
Az óriáscég ennek ellenére biztosan figyeli majd a folyamatokat, hiszen igen nagy kihívást jelent számára az úgynevezett kétezres generációk igényeinek kielégítése. A 19 és 34 év közötti fogyasztók éves szinten majd’ 250 milliárd dollárt hagynak ott az éttermekben , akik már gyerekeket is nevelnek. A gyerekek pedig mindig is a McDonald’s egyik legfontosabb célcsoportjának számítottak. A USA Today beszámolója szerint ez a generáció szívesebben eszik a friss kenyérre koncentráló Panera Bread vagy a mexikói ízeket ajánló Chipotle grill éttermekben.
 
A gyorsétterem piacot figyelemmel kísérő QSR magazin szakértője úgy látja, a McDonald’s-nak számos téren változnia kell, ha fel akarja venni a versenyt az említett éttermekkel. Sam Oches szerint az éttermeket kényelmesebbé, a fogásokat pedig táplálkozástudományi szempontból átláthatóbbá kellene tenni. Denise Lee Yohn márkaszakértő hozzáteszi: az amerikai cégnek vonzóbbá kéne tennie magát a huszas-harmincas generáció szemében és új terméket is be kellene vetnie.

Karcsúsítaniuk kell a menüt

2007 óta 70 százalékkal nőtt a McDonald’s-ban elérhető választék, ez jelentősen növelte a költségeket és súlyos nehézségeket okoz a kiszolgálásban – mondta egy iparági szakértő és volt McDonald’s üzlettulajdonos. A cég folyamatosan változtat a kínálaton, az viszont nem túl jó jel, hogy az első negyedévben az egy évnél hosszabb ideje működő amerikai üzleteinek értékesitése 1,2 százalékkal csökkentek.
 
A hamburgeres cégnek kommunikációs téren is sok a tennivalója, hiszen a UCLA friss tanulmánya szerint a pontos kalóriaértékeket és fogyasztási mennyiségeket tekintve a Subway kínálata sem egészségesebb a McDonald’s-énál, a szendvicses lánc mégis köztudottan egészséges gyorsétteremlánc hírében áll.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez