Kitekintő
	        	
	        
	        
            Megaméretű sültkrumpli a McDonald’s-tól
            
            
            	
           			2013. május 24.,
           			Faludi Linda
            	
            
      		
	         
	         	
	         
	      	 
	         
	            Az amerikai gyorsétteremlánc a japán fogyasztókat igyekszik meghódítani a mega sültkrumpli adaggal, amely az európai éttermeiben kapható mennyiség duplája. A McDonald’s reklámjaiban azt hangsúlyozza, hogy a mega adag tökéletes arra hogy megosszák valakivel.
	         
	      
	      
	      
          
          
	      
	         
	         
	         
   
   
      Az mindenesetre látszik, hogy az amerikai étteremlánc ezúttal is a nagyobb adagok felé igyekszik tolni vásárlóit. A vállalat minden alkalommal hangsúlyozza a sajtónak, hogy a McDonald’s kínálatával is lehetséges az egészséges étkezés, ez csak döntés kérdése.
   
   
	      
	         
	         
	         
	
   
   
   	  
      
         
      
      
         
      
      
      
      
         
         
         
            
            
            
               
               
   „Nem árulunk junk foodot. Sok zöldség és gyümölcs is kapható nálunk is igyekszünk tovább növelni a keresletet” – fogalmazott a konszern vezérigazgatója, Don Thompson a csütörtökön tartott éves közgyűlésen egy résztvevői kérdésre reagálva. 
   
   
            
         
         
            
         
        
      
   
   
 
	      
	         
	         
	         
   
   
      Thompson múlt nyáron vette át az gyorsétterem-lánc vezetését és a Chicago Tribune beszámolója szerint tovább növelné a gyümölcs kínálatot, például kiwiből és ananászból készült gyümölcsnyársakkal. A vezérigazgató közlése szerint a választék bővítésének eredményeként a klasszikus gyorséttermi fogások (csirke nuggets, Big Mac, sültkrumpli) már csak az értékesítések 25 százalékát teszik ki. A menedzser hozzátette, hogy a fejlett világban szinte járványként terjedő elhízásnak nem a McDonald’s az oka, mindössze több frissen készült ételt kellene ennünk.
 
A közgyűlés egyébként minden részvényesi javaslatot elutasított, az egyikben a részvényesek azt szerették volna elérni, hogy a konszern minden évben készítsen jelentést arról, hogy tevékenysége hogyan befolyásolja a táplálkozási szokásokat világszerte.
 
Az óriáscég ennek ellenére biztosan figyeli majd a folyamatokat, hiszen igen nagy kihívást jelent számára az úgynevezett kétezres generációk igényeinek kielégítése. A 19 és 34 év közötti fogyasztók éves szinten majd’ 250 milliárd dollárt hagynak ott az éttermekben , akik már gyerekeket is nevelnek. A gyerekek pedig mindig is a McDonald’s egyik legfontosabb célcsoportjának számítottak.  A USA Today beszámolója szerint ez a generáció szívesebben eszik a friss kenyérre koncentráló Panera  Bread vagy a mexikói ízeket ajánló Chipotle grill éttermekben.
 
A gyorsétterem piacot figyelemmel kísérő QSR magazin szakértője úgy látja, a McDonald’s-nak számos téren változnia kell, ha fel akarja venni  a versenyt az említett éttermekkel. Sam Oches szerint az éttermeket kényelmesebbé, a fogásokat pedig táplálkozástudományi szempontból átláthatóbbá kellene tenni. Denise Lee Yohn márkaszakértő hozzáteszi: az amerikai cégnek vonzóbbá kéne tennie magát a huszas-harmincas generáció szemében és új terméket is be kellene vetnie.
   
   
	      
	         
	         
	         
   Karcsúsítaniuk kell a menüt
   
   
	      
	         
	         
	         
   
   
      2007 óta 70 százalékkal  nőtt a McDonald’s-ban elérhető választék, ez jelentősen növelte a költségeket és súlyos nehézségeket okoz a kiszolgálásban – mondta egy iparági szakértő és volt McDonald’s üzlettulajdonos. A cég folyamatosan változtat a kínálaton, az viszont nem túl jó jel, hogy az első negyedévben az egy évnél hosszabb ideje működő amerikai üzleteinek értékesitése 1,2 százalékkal csökkentek.
 
A hamburgeres cégnek kommunikációs téren is sok a tennivalója, hiszen a UCLA friss tanulmánya szerint a pontos kalóriaértékeket és fogyasztási mennyiségeket tekintve a Subway kínálata sem egészségesebb a McDonald’s-énál, a szendvicses lánc mégis köztudottan egészséges gyorsétteremlánc hírében áll.