Keresés a tartalomban:
Kitekintő

Hová járnak szívesen a német turisták?

– Az utazás világbajnokai nem garasoskodtak a vakáción –

2012. január 20.
Címkék: utazás Commerzbank szabadidő üdülés városlátogatás üzleti utazás
Van miért irigykedni a németekre! A munkanélküliség 6,8 százalékos szinten áll náluk, s az elemzők szerint, amíg növekszik a foglalkoztatottak és csökken a munkanélküliek száma, addig az utazási kedv sem változik. A németek 2011-ben becslések szerint 60,7 milliárd eurót adtak ki külföldi utazásaikon, ami 3 százalékkal tekintélyesebb summa, mint 2010-ben.
A németek turisztikai szokásait, költekezési kedvét vizsgálta a Commerzbank. Felmérésük szerint a világban 2011-ben felmerült számos gazdasági probléma egyáltalán nem szegte a németországi utazók, kalandorok kedvét. A helyi vállalatok nyereségessége, a munkanélküliség csökkenése, a bérek emelkedése következtében ugyanis a világ más táján érzékelhető problémák ellenére növekedett az utazások száma, valamint a költési hajlandóság.
 
Meglepő adat: 2011-ben az első kalkulációk szerint 60,7 milliárd eurót „tapsoltak” el, ami 3 százalékkal tekintélyesebb mutató, mint az előző évben. „Költés tekintetében az üzleti utazások 9 milliárd eurót tettek ki, ezáltal 12 százalékkal növekedtek” – állítják a Commerzbank elemzői. Igaz, ez az érték 5 százalékkal még elmarad a gazdasági válság előtti szinttől. Viszont a szabadidős céllal utazók, akik 2009-ben és 2010-ben takarékosabbak voltak, 2011-ben már bátrabban költekeztek, miáltal a kiadásaik 1,4 százalékkal emelkedtek. Németország tehát 2011-ben meg tudta őrizni az „utazás világbajnoka” címet az amerikaiak, a kínaiak és az angolok előtt.
 
A legtöbb pénzt változatlanul Spanyolországban (6,7 milliárd euróról van szó!) „szórták” el. A szomszédos Ausztriában 6,5 milliárd eurót hagytak ott. A „bronzérmes” Olaszország lett a maga 5,6 milliárd eurójával. Elsősorban az all-inclusive ajánlatoknak köszönhetően, 2010-hez képest többet költöttek az 5. helyen álló Törökországban (+3%), valamint a 6. helyet elfoglaló Egyesült Államokban (+3%), illetőleg Hollandiában (+3%).
 
A németek nagyon kedvelik Csehországot és Lengyelországot is. Saját hazájukon belül pedig legtöbben továbbra is a déli tartományokba utaztak, illetve városlátogatásra – különösen Berlin, Bréma, Hamburg – indultak. Ugyanakkor tovább veszített népszerűségéből a német tengerpart, ami 2009-ben még a Földközi-tenger alternatívájának számított.
 
S hogy mit tippel a közeljövőre nézve a vizsgálódó Commerzbank?
 
Szerintük az exportot és a vállalati utazásokat a környező piacokat övező bizonytalanság lassíthatja 2012-ben. A 2 százalékos növekedés, a 62 milliárd eurós költés azonban mindezek ellenére biztosra vehető. S hogy mely országokban? Ott, ahol az ár-érték arány a legjobbnak mondható. Ott, ahol az euró a legtöbbet éri…


Sz.Z.A.
Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez