Keresés a tartalomban:
Szolgáltatás

Magyarország legjobb bevásárlóközpontjai

2013. április 16., International Service Check
Címkék: bevásárlóközpont felmérés szupermarket értékelés Mystery Shopping
A Mystery Shopping felmérés eredménye szerint a Mammut a legjobb bevásárlóközpont. A legjobban szervezett bevásárlóközpont a Mammut után az Europark, míg az ECE Projektmanagement bevásárlóközpontjai rendelkeznek a legjobban szervezett parkolókkal (budapesti és győri Árkád, illetve a debreceni Fórum).
A vásárlók értékelése szerint a legszínvonalasabb étkezdék a debreceni Malompark bevásárlóközpontban találhatók. A szupermarketek közül a legmagasabb kiszolgálási színvonalat a Debrecen Plaza bevásárlóközpontban található érte el.
 
Az INTERNATIONAL SERVICE CHECK 2012. decemberében végzett Mystery Shopping felmérést bevásárlóközpontok területén. A tesztvásárlók Magyarország legnagyobb és legnépszerűbb plázáiban vizsgálódtak – összesen 196 ellenőrzés történt 21 bevásárlóközpontban (helyszínenként 8-12 ellenőrzés az üzletek számától függően.)

Az első 5 helyezett – összesített átlageredmény




A Tesztvásárlók a bevásárlóközpontokat szervezés, funkcionalitás és atmoszféra szempontjából vizsgálták, valamint figyelembe vették a parkolók működését, felépítését. További vizsgált tényezők: a kiválasztott üzletek alkalmazottainak megjelenése, kompetenciája, az ételudvarban, valamint a bevásárlóközpontban található szupermarketben nyújtott kiszolgálási színvonal.

A legjobb eredményt a budapesti Mammut bevásárlóközpont érte el 87,4%-os eredménnyel. Ezt követte a budapesti MOM Park bevásárlóközpont (85,2%) és az Europeum bevásárlóközpont (84,1%). Összehasonlításképpen – a leggyengébb értékelést elérő bevásárlóközpont eredménye csupán 65,7%.

Elsődlegesen vizsgált szempontok:

1. Kommunikáció (jelzések/feliratok, akadálymentesítés, kismama helyiség,
buszmegállótól és taxiállomástól való távolság);
2. Megjelenés (külső felületek, tisztaság, szemetesek, stb.);
3. Mosdók (jelzések/feliratok, tisztaság, felszereltség);
4. Funkcionalitás (térképek, jelzések, liftek/lépcsők, ülőalkalmatosságok, gyerekjátszó, ruhatár, stb.);
5. Atmoszféra (zene, hirdetési hangerő, hőmérséklet);
6. Információs pont – ha van (megjelenés, alkalmazott jelenléte, kompetenciája).

A kategória összesített átlageredménye 85,6%, ezen belül a legmagasabb értékelést a bevásárlóközpontok megközelítése kapta (100%) míg a funkcionalitásra adott értékelések összesítése volt a leggyengébb (74,6%).


Kiszolgálás színvonala az ételudvarban


Az ételudvar üzleteiben szintén a fenti két szempont alapján vizsgálódtak az ellenőrök – vagyis az étterem kinézete és tisztasága, illetve az alkalmazottak kompetenciája és kedvessége viszonylatában. A vásárlók általában az étterem kinézete alapján, valamint saját preferenciájuknak megfelelően választottak éttermet. A komplex ellenőrzés érdekében a Tesztvásárlónak vásárolnia is kellett.

A kategória átlagos összeredménye 79,5% lett. Az éttermek kinézete, megjelenése itt is magasabb pontszámokat kapott (94,6%), mint a kiszolgálás színvonala 73,9%-kal. A pontveszteség abból adódott, hogy nem ajánlottak más terméket (mindössze az esetek egynegyedében) és – ahogyan az üzletek esetében is láttuk – nem invitálták újabb látogatásra a vásárlókat (csak 32,1%-ban).

Fentiek ellenére a debreceni Malompark bevásárlóközpont étkezdéje 100%-ot ért el, ezt követte 90,9 %-os eredménnyel három bevásárlóközponté is, a MOM Park, az Europeum és a Mammut 1-1 étkezdéje. A leggyengébb eredmény 59,1% lett.

A kiszolgálás színvonala a szupermarketekben

A szupermarketek kategóriájának összesített eredménye 81,5%. A legjobb értékelést kinézet és tisztaság szempontjából kapták az üzletek – 86,3%, a kiszolgálás a pénztárnál alacsonyabb, 81,8% eredményt kapott, a kiszolgálás az eladótérben 78,1%-os átlag értékelést kapott.

Az egyik probléma az eladók elérhetősége volt az eladótérben (a látogatók 28,1%-a panaszkodott erre). Negatív értékelések születtek az eladó hozzáállásával kapcsolatban, vagyis a vásárlók 36,5%-a nem érezte úgy, hogy az eladó ténylegesen igyekezni megoldani a problémáját.
Az esetek 46,9 százalékában segített az eladó a keresett termék megtalálásában, míg minden második csak megmutatta, merre található.

A pénztáros több esetben nem köszönte meg a vásárlást és nem köszönt el (87,5%) illetve az esetek jelentős százalékában nem invitálta a vásárlót újabb látogatásra (31,3%).

Az első két helyet a Ségécé Magyarország Kft. üzemeltetésében levő plázák szerezték meg. A legjobb eredményt a Debrecen Plaza (100%) bevásárlóközpontban található szupermarket érte el. A második legjobb eredmény a székesfehérvári Alba Plaza (92%) bevásárlóközpontban levő szupermarketekben született. A harmadik helyen pedig a MOM Park (90%) szupermarkete végzett.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez