Április 1-től nyolc vidéki nagyvárosban – Debrecen, Eger, Győr, Kaposvár, Kecskemét, Szeged, Székesfehérvár, Zalaegerszeg – a fogyasztók számára ingyenesen elérhető pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó irodák nyíltak. Az új kirendeltségek révén a pénzügyi fogyasztóvédelem országos hálózattá szélesedett Magyarországon – jelentette be Szász Károly, a PSZÁF elnöke a debreceni és egri irodák megnyitójával kapcsolatban tartott sajtóbeszélgetésen.
	         
	      
	      
	      
          
          
	      
	         
	         
	         
   
   
      A tanácsadó irodahálózatot a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) anyagi és szakmai támogatásával – a bírságbevételeinek hasznosítására kiírt pályázata révén – a 
Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME), az 
Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) és az I
ndra Biztosítottak és Pénzintézeti Ügyfelek Országos Érdekvédő Egyesületének konzorciuma működteti. Ez civil és hatósági összefogást jelent a fogyasztóvédelem érdekében. A mostani „próbaév” után, sikeres működés esetén a tanácsadó irodák száma kétszámjegyűvé nőhet szerte az országban. 
A hálózat célja, hogy a független és szakszerű pénzügyi tanácsadás ne csak Budapesten, a PSZÁF ügyfélszolgálatán valósuljon meg, a helyben megoldható panaszokat vidéken orvosolják. Legyenek helyi központok az ország minden régiójában a pénzügyi kérdésekben való megbízható tájékoztatásra, s a fogyasztói jogérvényesítés támogatására. 
Az irodákban a fogyasztó jogász és közgazdász szakemberektől kaphat felvilágosítást pénzügyekkel kapcsolatos kérdéseire, illetve arra, hogy vitás kérdésekben sérelmét melyik intézmény tudja a leggyorsabban, leghatékonyabban orvosolni (a pénzügyi szolgáltató, hatósági ügyekben a PSZÁF, illetve egyedi szerződéses jogvitákban a Pénzügyi Békéltető Testület (PBT), esetleg bíróság). A fogyasztó az irodákban életviteli tanácsadást is kaphat anyagi helyzetének kezelésére, illetve konkrét segítséget abban, hogy a pénzügyi szolgáltatóhoz benyújtandó panaszbeadványait szakszerűen, formailag is helyesen töltse ki. 
A fogyasztó így valóban az arra legmegfelelőbb helyen találhat jogorvoslatot problémáira, a PSZÁF pedig információt kap az ország különböző régióinak fogyasztói problémáiról. Mindez ügyintézési támogatást ad a PSZÁF-nak és a PBT-nek, és erősíti a PSZÁF és a civil szervezetek közti együttműködési lehetőségeket. 
A tanácsadó irodák listája, valamint az on-line ügyfélszolgálat elérhető a 
www.penzugyifogyaszto.hu/ honlapon.