Keresés a tartalomban:
Jog

Tanácsadó irodák a fogyasztókért

Nem csak a panaszosokat, a tájékozódni kívánókat is várják

2012. április 17.
Címkék: pénzügy tanácsadás megyeszékhely hálózat PSZÁF
Az eddiginél több helyszínen, 11 megyeszékhelyen segíti pénzügyi tanácsadói irodahálózat a fogyasztókat – adta hírül a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF). Az irodahálózat eddigi működése során több ezer olyan fogyasztónak nyújtott segítséget, akiknek pénzügyekkel kapcsolatos problémája volt, vagy gondja volt valamelyik pénzügyi szolgáltatóval.
„Legyen szó bármely pénzügyi területről, az irodahálózat tanácsadó munkatársai bármely pénzügyi szektort érintő ügyben szakszerű és ingyenes tanácsadás keretében fogadják a fogyasztói megkereséseket” – informálta a Kosár Online-t dr. Joó Imre az irodahálózat vezető hálózati koordinátora.
 
Az országos irodahálózat két évre szóló működtetésének jogát a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) nyerte a PSZÁF által kiírt pályázaton. A kibővített irodahálózat működéséhez az anyagi és szakmai hátteret a felügyelet biztosítja, hasonlóan a tavaly áprilistól egy éven át működő irodákéhoz – közölte a PSZÁF.

Pénzügyi – életviteli tanácsadás



A Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózat irodáiban nem csupán a pénzpiaci szektort érintő, hanem a biztosítási-, a tőkepiaci- és a pénztári szektort érintő megkeresések is előfordulnak, s a tanácsadás kiterjed nem csupán a panaszügyekben való szakszerű jogi tanácsadásra, hanem az életviteli tanácsadásra is – tudtuk meg az irodahálózat képviselőjétől.
 
Az életviteli tanácsadás keretében a hálózat munkatársai segítséget nyújtanak háztartási költségvetés tervezésében, valamint praktikus tanácsokkal szolgálnak a mindennapi gazdálkodás precíz és hatékony tervezéséhez is. Ugyanakkor az irodahálózat nem látja el a fogyasztók közvetlen képviseletét (azaz munkatársai nem leveleznek például a pénzintézetekkel), csupán segítséget nyújtanak az irodákat felkereső fogyasztóknak különböző panasz- és beadványnyomtatványok kitöltésében.
 
Az országos hálózat működtetésének célja, hogy a fogyasztók ne csak Budapesten, a PSZÁF ügyfélszolgálatán kaphassanak pénzügyi tanácsokat, segítséget, hanem minél több vidéki helyszínen is. Hétfőtől Békéscsabán, Debrecenben, Egerben, Győrött, Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsett, Székesfehérváron, Szegeden, Szombathelyen és Zalaegerszegen több mint 30 tanácsadó várja az érdeklődőket. A pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos általános, illetve a fogyasztó egyedi ügyére vonatkozó pénzügyi tanácsadás ingyenes.

Végtörlesztés – adósságspirál

A közelmúltban láthatóan növekedni kezdett valamennyi irodában a követelésbehajtással kapcsolatos panaszok száma. „A fizetési nehézségekkel küzdő adósok, akik kötelezettségeiknek egyáltalán nem vagy csak részben és jellemzően késedelmesen tudnak eleget tenni, többségében arra panaszkodtak, hogy a pénzintézetek több csatornán próbálják meg felvenni velük a kapcsolatot (SMS, telefon, levél), amit sokszor zaklatásként élnek meg” - említ egy példát a sok közül a szakember. Megtudtuk tőle azt is, hogy a megkeresések közel fele deviza-lakáshitelekre vonatkozik és a fogyasztók többsége az utcára kerülés jövőbeli rémképétől tartva kér tanácsot.
 
„Év elején még egyértelműen a rögzített árfolyamon történő végtörlesztéssel kapcsolatos megkeresések voltak túlsúlyban, de februártól a végtörlesztéssel élni nem tudó, adósságspirálba került és kilátástalannak tűnő léthelyzettel küzdő adósok problémái kerültek előtérbe” – mondta el Joó Imre.

Több ezer megkeresés

A hálózat tanácsadói útmutatást nyújtanak annak kapcsán is, hogy egy adott kérdésben a fogyasztó problémáját mely intézmény tudja orvosolni, illetve segítenek a beadványok helyes megfogalmazásában is.
 
A PSZÁF közleménye szerint a helyi tanácsadó irodák működésének tapasztalatai alapján a korábbiaknál hatékonyabban szerezhet információkat azokról a tipikus, akár csak az ország egyes régióiban felmerülő fogyasztói problémákról, amelyek megoldását célirányos vizsgálatokkal vagy célzott fogyasztói tájékoztatásokkal segítheti elő.
 
Az irodahálózat eddigi sikereit mutatja, hogy munkatársai közel egy év alatt mintegy 5000 fogyasztói megkeresést kezeltek. Az irodák jelentős szerepet töltöttek be ebben az időszakban például előbb a nyugdíjpénztári reálhozamok kifizetésével, majd a fix árfolyamú végtörlesztéssel kapcsolatos tájékoztatásban.
 
További információk az irodákról a www.penzugyifogyaszto.hu oldalon érhetőek el.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez