Keresés a tartalomban:
Autó

Az új Honda Civic Esztergomban

2012. február 15., Szabó Zoltán Attila
Címkék: Honda Civic Esztergom CMBS karosszéria vázszerkezet Honda Hungary Kft. Nagy Károly energiaelnyelő vázszerkezet ECO Assist
Esztergomban bemutatták a Honda Civic legújabb változatát, amely fokozottan energiaelnyelő vázszerkezetet, az ütközés erejét mérséklő fékrendszert (CMBS), kétzónás műszerfalat kapott, ráadásul a karosszéria kialakításakor az úgynevezett „csupaszárny” repülőgép elve/ötlete lebegett a tervezők szeme előtt. A Honda szép rekordokat könyvelhet el: a negyvenéves, immár a kilencedik generációt elérő négykerekűből eddig – összesítve – 20 milliót értékesítettek világszerte.
Némi késéssel, de a Honda Civic Magyarországra is begördült. Ennek örömére a hazai importőr helyes kis ceremóniát rendezett Esztergomban, a Bazilikánál, ahonnan a tesztflottából válogatva, ki-ki elfurikázhatott a közeli Visegrádra, netán a szomszédos Párkányba. Korábban Szent István városában rendre a Suzuki mutatta be az újdonságait, lévén ez hazai pálya számára, most azonban némi meglepetésre, az 1948-ban született másik japán gigász biztosított lehetőséget a menetpróbára, melyre a márka híve, az olimpiai ezüstérmes, kétszeres világbajnok úszó Gyurta Dániel is benevezett.

A start előtt volt azért egy kis elméleti képzés is, ahol kivételesen alkoholmentes koktélkölteményeket osztogattak a kíváncsi ítészseregnek. Nagy Károly a Honda Hungary Kft PR-főnöke elmondta: a design kialakításakor, a karosszéria megalkotásakor a csupaszárny-repülő adta az inspirációt a tervezőknek. Kiemelte, hogy 20 ezer kilométernyi, valós körülmények között végzett teszt után, négy évig tartó kísérletezés végén állt csak elő legújabb modelljével a japán cég.
 
A leglényegesebb persze a Civic kapcsán (is) a környezetbarát technológiák térnyerése, jelenléte. Fokozottan energiaelnyelő vázszerkezet, ECO Assist rendszer, alapjárati leállítási funkció, optimalizált olajcsatornák jellemzik az automobilt. Nem kevésbé lényeges újdonság, hogy a C-szegmensben most először alkalmazzák az ütközés erejét mérsékelő fékrendszert.
 
Az ötajtós változatot egyébiránt Angliában, a négyajtósat Törökországban gyártják. Hibrid egyelőre nincs a palettán, noha a Hondánál természetes már az efféle holmi: gondoljunk csak a Jazz-, netán a CR-Z hibridre, amelyek Magyarországon is beszerezhetőek. (No persze az áruk nem a magyar pénztárcához lettek igazítva…)
 
A Civic, mint rekordhalmozó is sokra vitte: a modell idén negyvenéves, ez a mostani már a kilencedik generáció, s története során a típusból eddig 20 milliót adott el a Honda, amely a jelek szerint kezd magára találni, noha a gazdasági válság és a tavalyi nukleáris katasztrófa Fukujimában komolyan megtépázta a Felkelő Nap országában működő, korábban inkább irigyelt autóipari óriásokat.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez