Autó
	        	
	        
	        
            Renault Clio – jobb teljesítmény, kisebb költségek
            
            
            	
           			2011. február 25.,
           			Gajdos Tamás
            	
            
      		
	         
	         	
	         
	      	 
	         
	            Az utóbbi évek "nagy találmánya", az adózási csapdák kikerülésének eszköze
a kis hengerűrtartalmú, turbó feltöltéses benzinmotor, pontosabban annak
járványszerű elterjedése. Ma már egyre több márkánál jellemző, hogy az
elaggott klasszikus 1,6-os benzinmotorokat turbóval megerősített 1,2
literesre cserélik. Így a jármű tulajdonosa nem az 1,6-2,0 liter közötti,
hanem az egy, esetleg két kategóriával kisebb osztály adóját és
biztosítási költségeit fizeti, miközben a nagyobb-erősebb motorok előnyeit
élvezi.
	         
	      
	      
	      
          
          
	      
	         
	         
	         
   
   
      Persze a technológia maga nem új, csak sokat finomítottak rajta: leginkább  a megbízhatóság és az egyenletes teljesítmény-leadás terén.  Így ma már a Polo, vagy a Punto ellenfeleként csatába szálló Renault Clio  sem futkározhat feltöltő nélkül.    Korábban a nagy és erős sportkocsik kelléke volt ez a teljesítményfokozó,  ma már inkább a gazdaságosabb üzemeltetés és a nagyobb rugalmasság  elérésében segít például egy ilyen kis kategóriás, de nem túl könnyű súlyú  autónak. A Clio ugyanis, mint az utóbbi évek legtöbb Renault-ja, nem  adhatta alább az 5 csillagos biztonsági minősítésnél, ez viszont a sok  fejlesztő munka mellett némi többlet acélmerevítők beépítését is  igényelte, ami pedig természetesen többlet súlyt is jelent.
 
Nagy gond azért nincs az autó dinamizmusával és fogyasztásával sem, (bár a  városban mért 9 literes átlag nem kevés...) mert a turbó szinte  észrevétlenül teszi a dolgát, egyszerűen csak nagyobbnak érezzük tőle a  jármű lendületét, mint amit egy ilyen kis motortól elvárnánk.
 
A szokásos franciás hibák és erények azért részben megmaradtak: ki tudja  miért, nem a vezető felé, hanem inkább a szélvédő irányába döntötték a  műszerfalat és a kormányt is, ami egyébként egy kicsit túlszervózottnak is  tűnt. A váltó viszont meglepően jó – az előzményekhez képest: bár könnyen  jár, de legalább nem akadozik és nem zörög.
   
   
	      
	         
	         
	         
   
   
      A futómű, mint az autó külseje is, kicsit talán femininnek mondható, de  hát milyen legyen egy elsősorban nőknek szánt négykerekű?
 
A külső méretekhez képest valószínűtlenül tágas beltér, a hölgyvezetők itt  aztán kiélhetik pakoló szenvedélyüket: egy egész családnak elegendő  kisebb-nagyobb rekesz, mélyedés, odú található a kocsi szinte minden  szegletében.
   
   
	      
	         
	         
	         
   Tekintse meg a Renault Clio-ról készült videónkat!