A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2015. október 20-án figyelemfelhívó tájékoztató kampányt indít, „Gondolja Végig Higgadtan” címmel. A kampány célja, hogy segítse a fogyasztókat és a vállalkozásokat egyes tájékoztatások megtévesztő jellegének felismerésében, és javaslataival támogassa döntéseiket. Mindezzel a versenyhatóság a tudatos fogyasztói magatartást kívánja ösztönözni.
A GVH úgy ítélte meg a hozzá beérkező panaszok és bizonytalanságra utaló piaci jelzések, valamint a lefolytatott versenyhatósági eljárások tapasztalatai alapján, hogy számos területen szükséges felhívni a fogyasztók és a vállalkozások figyelmét a megtévesztő tájékoztatási módszerekre.
A GVH most elindított kommunikációs kampányában több téma bemutatásával ad tanácsokat mind a fogyasztóknak, mind a vállalkozóknak a döntéseiket megelőzően mérlegelendő szempontokat illetően.
A versenyhatóság első ilyen figyelemfelhívó fogyasztói tájékoztatóin – szórólapokon, plakátokon és elektronikus direkt marketing leveleken – a fiktív számlalevelekkel, a rák ellen ható szerekkel, a termékbemutatókkal, az üdülési joggal, a fogyókúrás készítményekkel és az utazási ajánlatokkal kapcsolatos visszásságokra reagálnak. E tájékoztatókat a jövőben újabbak követik.
A kampány tájékoztatói megtalálhatók a GVH honlapján, a
Gondolja Végig Higgadtan menüpont alatt is.