Szolgáltatás
Vége az Elmű és a Díjnet közti harcnak
2014. január 30.,
index/SV
Lezárult az Elmű és a Díjnet elektronikus számlás ügyfelekért folyó harca. A Díjnet szerdai tájékoztatásából kiderül, hogy az ELMŰ váratlanul megszüntette az elektronikus számlák e-mailben történő küldésének funkcióját. A Díjnet tudomásul vette a cég döntését. Az ügyfeleiket hamarosan írásban tájékoztatják a további tudni- és tennivalókról.
Miután az áramszolgáltató előző nap emailben ráijesztett azokra a fogyasztókra, akik január 15-e után is a Díjnetnek adott megbízási szerződéssel, a Díjneten keresztül fizetnék be a számlájukat, az elektronikus fizetési szolgáltató ma ezt közölte ügyfeleivel:
„a korábbi e-mailünkben leírt kiegészítő szolgáltatásunk működésképtelenné vált (...) a szolgáltatás meghiúsulásával egyelőre nem tudjuk támogatni a villamos energia számláik Díjnetes kezelését.”
Vagyis aki elektronikusan akar fizetni, annak mostantól csak az Elműnél van erre lehetősége.
Az Elmű előző napi emailje szerint az áramszolgáltató megdöbbenéssel értesült a Díjnet megoldásáról, és közölték: ha valaki ezt használva fizeti be a számláját, nem tudnak semmit garantálni.
Az áramszolgáltató január 15-i hatállyal szakított a Díjnettel, hogy ezentúl saját felületén biztosítsa az elektronikus fizetés lehetőségét. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók nem intézhetik online számlaügyeiket egy helyen, hanem a villanyszámlához külön regisztrálniuk kell az Elmű rendszerébe, amely akkor csak Mozilla Firefox és Internet Explorer böngészőkből volt elérhető , miközben a netezők 43,35 százaléka Google Chrome-ot használ Magyarországon.
A két cég nem állapodott meg a folytatásról, de a Díjnet január 25-én bejelentette, hogy mégis lehetőséget ad arra, hogy az Elmű 70 ezer díjnetes ügyfele továbbra az integrált oldalról fizethesse a számláit. Ehhez csupán megbízást kell adniuk az elműs/émászos ügyfeleknek a Díjnet számára, hogy az Elmű saját felületére várt regisztrációt elvégezhessék a nevükben. Ezután a Díjnet saját felületén biztosítja a számlák elektronikus befizetését, megőrizve a korábbi integrált rendszert.
Erre reagált három nappal később az Elmű a keddi emaillel. Szerintük a Díjnet megoldása adatvédelmi és ügyfélkapcsolati problémákkal jár majd, és figyelmeztetik az ügyfeleket, hogy ha tényleg egy harmadik fél bevonásával fizetik ki a számláikat, azzal elveszítik
A Díjnet szerdai tájékoztatásából kiderül, hogy az ELMŰ váratlanul megszüntette az elektronikus számlák e-mailben történő küldésének funkcióját.
Amire a díjfizető cégnek már nem volt más válasza, mint hogy tudomásul vette a cég döntését. Az ügyfeleiket hamarosan írásban tájékoztatják a további tudni- és tennivalókról.