Pénzügyek
Eltűnik az Elmű-Émász a Díjnetről és a Távszámláról
2014. január 7.,
eco.hu/SV
Január 15-től az Elmű-Émász számlái már nem láthatók, illetve fizethetők ki a Díjnet és a Távszámla felületeken, ami összességében mintegy 100 ezer szerződést érint. Ezt követően az ELMŰ ügyfelei kizárólag a cég saját online ügyfélszolgálati rendszerében nézhetik meg, illetve fizethetik ki elektronikus úton számláikat.
A cég láthatóan igyekszik zökkenőmentessé tenni az átállást, bár a Díjnet és a Távszámla azon előnye, hogy több szolgáltatást lehet egy helyen intézni, természetesen nem pótolható ezekkel.
A Díjnetet 65-70 ezer Elmű-Émász-ügyfél használta eddig, ez 20-25 százléka a Díjnet teljes ügyfélszámának, ők pedig a bevétel 20 százalékát adják. Kovács Zoltán, a Díjnetet is működtető Díjbeszedő Holding vezérigazgatója ez eco.hu-nak elmondta, hogy a szerződésbontást komoly ártárgyalások előzték meg, ám ezek végül nem jártak sikerrel. Úgy tűnik, az Elmű-Émász úgy számol, a külsős szolgáltatók jutalákánál olcsóbban lesz majd képes saját online ügyfélszolgálatot fenntartani, ám ez a stratégia csak akkor kifizetődő, ha az ügyfelek túlnyomó többségét sikerül ide átcsábítani. A sárga csekkes – szolgáltatókat terhelő – tranzakciók költsége ugyanis mintegy 30 százalékkal magasabb az elektronikus megoldásnál.
Kovács Zoltán ennek ellenére bizakodó, ugyanis eddig minden évben meg tudták duplázni ügyfeleik számát, és jelenleg is előrehaladott tárgyalásokat folytatnak egy országos gázszolgáltatóval, ami jelentős ügyfélszám növekedést okozhat.
Kiemelik még, hogy a felhasználók Díjnet és Távszámla regisztrációja az ELMŰ kiválásával nem szűnik meg, így más közműszolgáltatók elektronikus számláit a jövőben is azon a felületen keresztül lehet majd kezelni.
Az Elmű-Émász szolgáltató közleménye így tájékoztat a változásokról:
„Annak érdekében, hogy Ön továbbra is zökkenőmentesen élvezhesse az elektronikus számlázás, illetve banki számla kiegyenlítés előnyeit, saját online ügyfélszolgálati rendszerünkben is biztosítjuk ezeket a funkciókat.”
„2014. január 16-tól számláit online ügyfélszolgálatunkon keresztül, elektronikus formában tekintheti meg, amelyet minden hónapban – amennyiben azt az online ügyfélszolgálati felületen külön kéri – e-mailben is megküldünk az Ön számára.”
„A számlák kiegyenlítése továbbra is a korábbiakban az Ön által választott fizetési módnak megfelelően történik – kivétel mobilfizetés vagy előkészített átutalási megbízás esetén –, vagyis a beállított csoportos beszedési megbízás változatlanul érvényes, vagy a továbbiakban választhatja az internet bankos egyedi átutalást, vagy online ügyfélszolgálatunkon az elektronikus bankkártyás fizetést.”