Keresés a tartalomban:
Jog

46 milliós büntetés a fogyasztók becsapásáért

2011. május 17.
Címkék: GVH bírság megtévesztő reklám fogyasztó fogyasztó megtévesztése
Több mint két éven át vezette félre megtévesztő reklámjaival a fogyasztókat a Parapszichológiai Centenáriumi Központ. A GVH ezért 46 milliós bírságot szabott ki a csomagküldő kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásra.
A vállalkozás a nyomtatott sajtóban megjelent reklámjaiban a fogyasztók pénzügyi gondjainak megoldásához kínált segítséget, ehhez kapcsolódóan garantált szerencsét biztosító, ingyenes ajándékokat kínált fel (pl. Julius Caesar személyes talizmánját, „aurus numerus” érmét, magnetizált „szerencsekatalizátort”). Az ajándékokhoz egy kupon visszaküldésével lehetett hozzájutni, melyen közölni kellett a fogyasztó személyes adatait, valamint nyilatkozni kellett arról, hogy a fogyasztó kéri a reklámban szereplő ajándékot.
 
Az így megszerzett címekre ezt követően személyes hangvételű direkt marketing küldeményeket küldtek, melyek azt a hamis benyomás keltették, hogy a fogyasztó már megnyert egy nyereményt, miközben a direkt marketing küldeményben jelzett nyeremény az ott ismertetettek szerint nem létezett. A nyereményhez való hozzájutás feltétele volt egy elfogadási okmány kitöltése és 10 napon belüli visszaküldése. A fogyasztó ezzel automatikusan megrendelte az „ingyenes” ajándékokat (így például az „Életre szóló Nyereménygarancia. A Nagy Piramis titka” című kiadványt) több ezer forintos csomagküldési és adminisztrációs hozzájárulás ellenében. A DM küldeményben megtalálható volt ugyan a nyereményjáték játékszabályzata is, azonban az olvashatóságot megnehezítő formában.
 
A DM küldeményhez mellékelt csekken a feltüntetett összeget megfizető fogyasztók folyamatosan újabb és újabb, adott esetben jelentős számú küldeményt kaptak. A vállalkozás különös hangsúlyt helyezett a „nyereményért” nem jelentkező és az „ingyenes” ajándékot meg nem rendelő fogyasztók megkeresésére és meggyőzésére.
 
A GVH megtiltotta a törvénybe ütköző magatartás további folytatását és 46.000.000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra. A Versenyhivatal súlyosító körülményként értékelte, hogy az időben elhúzódó kereskedelmi gyakorlat központi, meghatározó eleme a fogyasztók megtévesztése, agresszív meggyőzése volt.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez