Életmód
A kávéház nem a legjobb munkahely
2013. február 22.,
Szabó Zoltán Attila
Az üzleti guruk új kedvence a „coffee shop working”, vagyis az olyan távmunka, amelynek helyszíne egy kávéház. A rugalmas munkavégzésnek ez a fajtája valóban csábítónak tűnik, hiszen a kellemes környezet mellett ingyen wifi és finom latte macchiato várja a betérő üzletembereket. Vajon hosszú távon is kiválthatja az irodát egy kávéház? Ennek a kérdésnek járt utána a Regus.
A felmérés 90 ország 26 ezer munkavállalójának részvételével készült. A válaszok azt mutatják, hogy az idősebbek nehezebben tudnak egy ilyen típusú környezetben koncentrálni, mint a fiatalabbak. A baby-boom generáció (az ötvenes- és hatvanas években születettek) tagjai nagyobb arányban gondolják úgy, hogy a kávézók nem alkalmasak megbeszélésekre, mint az Y-generáció (’70-es, ’80-as évek sarjai). A kíváncsi hallgatózók viszont minden korosztály szerint problémát jelentenek.
A magyar munkavállalók szerint a kávéházi munkavégzés 3 fő negatívuma:
- a dokumentumok, valamint a beszélgetések során elhangzó
- információk védelme (72%).
- a személyes tárgyak állandó felügyelete (70%),
- a koncentrációt zavaró zajos vendégek (67%).
A megkérdezettek 66 százalékát zavarja telefonálás közben a beszélgetések zaja, 57 százalékukat pedig az irodai berendezések – a nyomtató, a szkenner, stb. – hiánya. A megkérdezettek 56 százaléka véli úgy, hogy nem ajánlatos kávézót választani megbeszélések helyszíneként.
A baby-boom generáció tagjainak 60 százaléka, míg az Y generáció tagjainak 48 százaléka tartja alkalmatlannak a kávézót az ügyfelekkel való találkozásra.„Néha jól jön, hogy útközben betérhetünk egy kávézóba, és elküldhetünk pár e-mailt vagy gyorsan megbeszélhetünk valamit a kollégánkkal. A felmérés azonban rávilágít, hogy a kávézók hosszú távon nem helyettesíthetik az irodát, mivel nem biztosítanak hatékony, biztonságos és professzionális környezetet. Korábbi felmérésünk alapján az emberek 72 százaléka vélekedett úgy, hogy a rugalmas munkavégzés növeli a hatékonyságot, de ez csak professzionális irodai környezet esetén igaz. Gyakran keresnek meg bennünket olyan ügyfelek, akik már meggyőződtek róla, hogy ezek a divatos alternatívák számukra nem működőképesek” – jegyezte meg a felmérés kapcsán Christoph Volni, a Regus magyarországi vezetője.