Ezer fő megkérdezésével kutatta kárrendezési tapasztalatainkat a PBA Biztosítási Alkusz Kft. Noha a megkérdezettek többsége azt állítja, hogy elvileg tudja mi a dolga ilyen esetben, mégis háromnegyedüknél a kárrendezésre fordított átlagidő meghaladta a 10 napot.
A megkérdezettek negyede volt részese közúti balesetnek az elmúlt 5 évben, közülük minden ötödiknek gondot okozott a kapcsolódó adminisztráció, ez derül ki a PBA Biztosítási Alkusz Kft. szeptemberi kutatásából, melyben 1000 fő vett részt.
„Bár általában határozottan állítják az emberek, hogy tudják mi a teendő, a gyakorlatban mégis jelentősen több időt és energiát kell a kárrendezésre szánniuk annál, mintha rögtön egy szakértőhöz fordultak volna, ami egyébként alkusznál kötött biztosítás esetén még díjmentes is” – világít rá hiányosságokra Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője. A kárrendezés végül a megkérdezetteknek átlag egy hónapot vett igénybe, harmaduknak ennél is többet kellett várnia.
Kevesen tudják, hogy ha alkuszon keresztül kötik meg biztosításukat, akkor az alkuszhoz tanácsért és segítségért bármikor fordulhatnak díjmentesen. A PBA kutatása arra is rámutatott, hogy a gépjárművel kapcsolatos balesetekben résztvevők közel kétharmada még mindig a személyes kárbejelentési ügyintézést részesíti előnyben.
Azonban a megkérdezettek majdnem fele szívesen fizetne egy telefonos szolgáltatásért, ha az kárrendezésben segítséget nyújt. Ennél is többen, a válaszadók 57 százaléka, fizetnének szívesen olyan külön szolgáltatásért, ami a kárrendezési folyamat összes adminisztrációs terhét leveszi a károsult válláról.
Világgazdaság Online