Autó
Terepjáró törésteszt
Ezek a kocsik teljesítettek a legrosszabbul
2015. május 12.,
Faludi Linda
Leszerepelt egy Jeep, két Dodge és a Hyundai egyik népszerű terepjárója az IHSS független amerikai közlekedésbiztonsági szervezet friss tesztjén.
A civilszervezet a népszerű középméretű terepjárókon végzett törésteszteket, azt figyelve, mennyire védik meg az autók az utasokat. A kísérlet során a kocsikat 63 km/órás sebességgel ütköztetik egy korlátnak a vezető felőli oldalról úgy, hogy az első lökhárítónak mindössze egynegyedét érje az ütés. A szervezet azért kezdte el az ilyen, kisfelületű karambolok szimulálását, mert az ilyen esetekben az ütközés erejének nagy része kívül esik azon a területen, amelyet általában jól védenek a gyártók által kidolgozott eszközök.
Az eredmények szerint a Fiat-Chrysler csoport által gyártott Dodge Journey gyenge minősítést kapott, míg a Dodge Durango és a Jeep Cherokee a második legrosszabb osztályzatot érdemelte ki a törésteszten, csakúgy, mint a Hyundai Santa Fe.
A CNN Money tudósítása szerint a teszt során jelentősen, akár húsz centiméterrel benyomódott a műszerfal és a fékpedál területe, a teszt bábú feje pedig lecsúszott az elülső légzsákról, miközben az oldalsó légzsák ki sem nyílt.
A szervezet hangsúlyozta, hogy ezek az autók jól szerepeltek más típusú törésteszteken és megfelelnek az amerikai szövetségi autóbiztonsági szabályoknak.