A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Henkel Magyarország Kft. tv-reklámjában a fogyasztók nem kaptak objektív képet a Pur Gold és a Jar Platinum mosogatószerek közti különbségről, ugyanis nem tárták fel előttük az összehasonlítást megelőző teszt-sorozat részleteit: a tesztelés elemeit, a tisztítóhatás jellemzőit. A GVH ezt jogsértőnek ítélte, ezért 9 milló Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A GVH A hirdetésben megjelenő felirat ugyan utalt a keményítőfoltok (pl. rizs, tészta, krumplimaradék) oldására példaként, az elhangzottak és a képi megjelenítés azonban az általános (akár a zsíros) szennyeződések tisztításának hatékonyságát közvetítette, és a reklám összhatásában azt üzente a fogyasztóknak, hogy a Pur Gold termék tisztítóhatása – az innovációnak köszönhetően – minden tekintetben jobb, mint a Jar Platinumé.
A GVH úgy ítélte meg, hogy a reklámfilm összhatását tekintve kiterjesztő utalást tett a különbségre, hiszen az általános hatékonyságra engedett következtetni, azaz többet, mást, jobb eredményeket és nagyobb eltérést mutatott be a két termék között, mint amit a reklámállítások igazolására szánt teszteredmények alátámasztottak.
A GVH a bírság kiszabásakor a tévéreklámok költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy
- a jogsértő reklámfilm a fogyasztók széles körét érte el,
- a Henkelt az elmúlt 5 évben egyszer már elmarasztalta a GVH a fogyasztókat érintő jogsértő kereskedelmi gyakorlat miatt.