A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Jugis 2007 Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (Jugis) jogsértően reklámozott egyes orvostechnikai, illetve gyógyászati segédeszközöket, mert a készülékeket valótlan gyógyító és egészségre vonatkozó hatásokkal népszerűsítette, valamint hamis diagnosztikai funkciókkal mutatta be termékbemutatóin a fogyasztóknak. A jogsértésért hatmillió-egyszázezer forint bírságot szabott ki a hatóság.
A GVH döntése szerint a Jugis 2013 májusa és 2014 áprilisa között tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert
- valótlanul állította, hogy a BNM pulzáló mágnesterápiás és a BNM polarizáltfény-terápiás készülékek alkalmasak betegségek, illetve az emberi szervezet működési zavarai vagy rendellenességei gyógyítására, és termékeit így is hirdette (pl. „alkalmas színekkel való gyógyításra”), valamint valótlanul tulajdonított a termékeknek az egészségre gyakorolt kedvező hatást (pl. „felgyorsítja az anyagcserét”);
- valótlanul népszerűsítette a BNM mikroáramú kötéseket gyógyhatásokkal (pl. „pontosan a fájó helyeken fejti ki a hatását”);
- megalapozatlanul jelenített meg diagnosztikai funkciókat a Magnetspace mágneses testelemző készülékkel végezhető vizsgálatok reklámozásakor.
A BNM pulzáló mágnesterápiás készülék a gyártói megfelelőségi nyilatkozata szerint orvostechnikai eszköz, azonban az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal (EEKH) felfüggesztette a készülék forgalmazását orvostechnikai eszközként, és megtiltotta reklámozását is. A BNM polarizáltfény-terápiás készülék az EEKH szakvéleménye szerint orvostechnikai eszköz és egyben gyógyászati segédeszköz. A BNM mikroáramú kötés a gyártói megfelelőségi nyilatkozata szerint orvostechnikai eszköz, ám azt az EEKH nem vizsgálta. A Magnetspace mágneses testelemző készülékről a Jugis be sem nyújtott gyártói megfelelőségi nyilatkozatot a GVH-nak, ám kiderült, hogy az EEKH felfüggesztette a készülék forgalmazását orvostechnikai eszközként, a készülék reklámozását pedig szintén megtiltotta.
A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott.
A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között azt, hogy - a jogsértő kereskedelmi gyakorlat kifejezetten sérülékeny fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségügyi problémájukkal kapcsolatos kereskedelmi kommunikációra,
- a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el,
- a jogsértéssel érintett termék bizalmi termék.
Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy a Jugis önként felhagyott az árubemutatók szervezésével a vizsgált termékekkel összefüggésben a versenyfelügyeleti eljárás megindítása előtt.