Tudta ezt?
Idén is a Coca-Cola a legnépszerűbb
Top tíz FMCG márka világszerte
2015. május 15.,
Faludi Linda
A Kantar Media nyilvánosságra hozta az FMCG szektor márkáinak globális teljesítményét értékelő éves rangsorát. A Brand Footprint elemzés tanúsága szerint immár harmadik éve a Coca-Cola vezeti a legjobban fogyó termékeket adó márkák listáját. A top tízben több branddel is szerepel az Unilever és a Nestlé csoport, a Dove pedig története során először ért el helyezést a legjobbak között.
Az FMCG az angol Fast Moving Consumer Goods rövidítése. A fast moving jelentése gyorsan mozgó. Ez egy kereskedelmi kifejezés, amely a termékeknek, áruknak a gyors forgási sebességére utal. Olyan termékek ezek, melyek az üzletek polcairól gyorsan elfogynak. Akár egy nap, vagy legfeljebb néhány hét alatt. Ezek a tejtermékek, húskészítmények, mélyhűtött termékek, testápolók, takarítószerek, stb. A magyar kereskedelemben elterjedt meghatározásuk: napi termékek.
A Kantar Media harmincöt országban, 412 ezer háztartás bevonásával készítette el idei márka felmérését, amelyből kiderül, milyen brandeket vásároltak legszívesebben a fogyasztók világszerte. Az idei toplista szereplői egy kivétellel egyeztek a 2014-es rangsorral; a Dove a kilencedik helyen debütált.
A listára azokra a márkák kerülhetnek fel, amelyeket a legtöbbször választják a vásárlók, érdekesség ugyanakkor, hogy közüll egyedül a Colgate van jelen a világ háztartásainak több mint felében. A vásárlószám növekedést tekintve szintén a Colgate vezet, a fogkrém márka 19 millióval növelte vásárlóinak számát idén, míg a második helyezett Maggi 18 millióval, a harmadik Lay’s 17 millióval több vevőt hódított meg.
A világ leggyorsabban növekvő FMCG márkája a Procter & Gamble Downey néven forgalmazott öblítője, amely négy helyet lépett előre és jelenleg a tizennegyedik a toplistán. A cég Délkelet-Ázsiában és Dél-Amerikában terjeszkedett leginkább, ügyesen kihasználva a konszern árukapcsolási lehetőségeit, például azt, hogy a Downey öblítőt érdemes a Tide mosószerrel együtt használni.
Nagy visszatérő idén a Mountain Dew, az üdítő öt helyet javított és az ötvenedik helyet érte el. Bár legnagyobb piaca az Egyesült Államok, Ázsiában, főleg Thaiföldön és Vietnamban is egyre népszerűbb. Szintén Délkelet-Ázsiában terjeszkedik a Sunsilk, a Sedal és Sedã néven is forgalmazott hajápoló család hatékonyan növelte vásárlói számát a középosztálybeli dolgozó nők körében.
A PepsiCo chips márkája, a Lay’s tavaly Lionel Messit bízta meg kampányával és azóta is ügyesen vonzza magához a focirajongó fogyasztókat. Az Unilever ambiciózus célt tűzött ki a Lifebuoy márka számára: 1 milliárd fogyasztó higiénés szokásait szeretnék megváltoztatni latin-Amerikában, Ázsiában és Afrikában. Az oktató kampányok és az új termékek, például a színváltós kézmosó erősítette a cég pozícióját.
Top tíz FMCG márka világszerte
- Coca Cola (The Coca-Cola Company)
- Colgate (Colgate-Palmolive Company)
- Maggi (Nestlé)
- Lifebuoy (Unilever)
- Nescafe (Nestlé)
- Pepsi (PepsiCo)
- Lay’s (PepsiCo)
- Knorr (Unilever)
- Dove (Unilever)
- Tide (P&G)