Tudta ezt?
Az Apple ismét az élen
2015. május 27.,
MTI/SV
Újra az Apple a világ legértékesebb márkája, megelőzve a Google-t, visszaszerezve ezzel vezető pozícióját a Top 100-as listán – derült ki a WPP és a Millward Brown közleményéből. Bár az AppleWatch igen népszerűnek bizonyult, a sikert mégis az iPhone 6 hozta meg az Apple számára.
Az Apple márkaértéke évről-évre 67%-os növekedést mutat, így 2015-re elérte a 247 milliárd dollárt. A második helyet elfoglaló Google 9%-os növekedésével jelenleg 173,3 milliárd dollárt ér.
A Microsoft márkaértéke 115,5 milliárd dollár – 28%-os növekedésével, egy helyet előreugorva jelenleg harmadik a listán.
„Az Apple továbbra is uralni tudja kategóriáját, köszönhetően annak, hogy fejlesztéseivel időről időre valós értéket teremt fogyasztói számára. Egyesíti racionális és érzelmi szükségleteiket, ezzel szórakoztató módon egyszerűbbé teszi az életet. Az Apple tisztában van a helyzetével, s kiválóságának folyamatosan hangot is ad” – nyilatkozott Petra Prusova, a Millward Brown Central Europe ügyvezetője.
A Top 100-as lista jelenlegi teljes összesített márkaértéke 3,3 trillió dollár. Ez 2014-hez képest 14%-os, míg a lista tíz éves fennállása óta 126%-os növekedést jelent.
„Annak ellenére, hogy egy zavaros évtizeden vagyunk túl, a márkaértékek jelentősen növekedtek. Ahol most tartunk, az egy kulcsfontosságú pillanat a márkaépítőknek. Kialakulóban van egy új igényszint és a fogyasztói szokások is változnak. Az utóbbi 10 év márkaértékelései azt mutatják, hogy kiemelkedően megtérül az erős és értékes márkák építésébe történő befektetés.” – mondta David Roth, WPP.
További érdekességek és főbb megállapítások az idei BrandZ Top 100 tanulmányból:
- A technológia a leggyorsabban növekvő kategória - a szektor értéke (több mint 1 trillió dollár) az előző évhez képest 24%-os növekedést mutat, ezzel több, mint az összérték egyharmadát teszi ki.
- A Facebook nagyon gyorsan növekszik -–- 99% -os növekedést ért el sikeres stratégiájának köszönhetően, mellyel megszerzett és integrált más közösségi alkalmazásokat (Instagram,WhatsApp), valamint jól működő üzleti modellt dolgozott ki felületeinek kereskedelmi célú értékesítésére.
- Az e-kereskedelem növeli a kiskereskedelmi márkák értékét, az Alibaba belépett a 100-as rangsorba és jelenleg megelőzi az Amazont - A kínai e-kereskedelmi vezető Alibaba belépésének köszönhetően a szektor értéke 24%-al növekedett. Több mint 66 milliárd dolláros értékével maga mögé utasítja az Amazont és a Walmartot is. Jelenleg az Amazon és az Alibaba a két legértékesebb kiskereskedelmi márka, együtt lekörözik a Walmartot, annak ellenére, hogy ez utóbbi világszerte 11 ezer üzlettel rendelkezik, míg előbbiek eggyel sem.
- A BrandZTM Top 100 tanulmány, immár 10. születésnapját ünnepli. Elemezve a márkák 10 éves pályafutását a rangsorban, kiderül, hogy:
- Az európai márkák helyzete stagnál, míg a kínai márkák erősödnek az amerikai márkák pedig visszatértek korábbi pozíciójukba. A kínai márkák száma 2006 óta 1-ről 14-re emelkedett a Top 100-as listán, 1004%-os márkaérték növekedéssel. Az amerikai márkák értéke az elmúlt évben 19%-al, míg az elmúlt 10 évben 137%-al emelkedett. Ehhez képest Európa jelenleg csak 24 résztvevővel jelenik meg a rangsorban (2006-ban 35 európai eredetű márka volt a rangsorban), melyek összesített értéke 9,3%-al csökkent egy év leforgása alatt. A legtöbb kieső európai márkát valamelyik kínai márka taszította le a Top 100-as listáról.
- A vezető márkák nagyobb eredménynövekedést és részvényeseik számára magasabb értékeket képesek biztosítani
A BrandZ Top 100 tanulmányt a WPP marketing és márkatanácsadója – a Millward Brown – készíti. Ez a világon az egyetlen rangsor, amely a potenciális és a jelenlegi fogyasztók értékelését is felhasználja - a pénzügyi adatok mellett,- a márkaértékek meghatározásához.