Keresés a tartalomban:
Jog

Tájékoztató kampány a fogyasztói jogokról

2015. június 24., NFH/SV
Címkék: fogyasztó fogyasztóvédelem NFH kampány Európai Bizottság internetes vásárlás fogyasztói jog
A fogyasztói jogokkal kapcsolatos tájékoztató kampányt indít az Európai Bizottság Magyarországon és további 13 tagállamban. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal közösen megvalósuló kampány célja a fogyasztói jogok ismeretének növelése. A legfrissebb felmérések ugyanis azt mutatják, hogy mindössze az európai fogyasztók 12%-a ismeri pontosan az alapvető jogait.

Az akció keretében felhívják a fogyasztók figyelmét egyebek mellett arra, hogy jogukban áll a hibás árukat megjavíttatni vagy kicseréltetni, joguk van az interneten vásárolt árukat 14 napon belül visszaküldeni, joguk van tisztességtelen kikötések nélküli szerződést kötni, illetve joguk van a hiteles és korrekt tájékoztatáshoz és reklámokhoz.
 
Az Eurobarométer – amely az Európai Bizottság Magyarországon 1002 fő megkérdezésével, a TNS Közvélemény- és Piackutató Intézet által elvégzett kutatása – szerint, annak ellenére, hogy a felmérést megelőző 12 hónapban a magyar fogyasztók 29%-ának volt jogos reklamációja áruk vagy szolgáltatások vásárlásakor vagy igénybe vételekor mi magyarok a 28 tagállamból a 24. helyen állunk fogyasztói jogaink megfelelő ismerete tekintetében.
 
Ezen kívül, a kutatás Magyarországra vonatkozó megállapításai a következők:


A fogyasztói jogok ismeretének növelése érdekében az Európai Bizottság most egy tudatosságnövelő kampányt indított Magyarországon is. A kampány tizennégy tagállamban fut, köztük Görögországban, Spanyolországban, Cipruson, Portugáliában, Bulgáriában, Lettországban, Olaszországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, Litvániában, Észtországban, Szlovéniában és hazánkban.
 
Věra Jourová, az Európai Unió jogérvényesülésért, fogyasztópolitikáért és a nemek közötti esélyegyenlőségért felelős biztosa a következőket mondta: „Az uniós jogszabályoknak köszönhetően az európai fogyasztóknak erősebb jogaik vannak, és kiemelt védelmet élveznek az interneten történő vásárláskor, illetve online szolgáltatások igénybe vételekor. A legfrissebb felmérések azonban azt mutatják, hogy mindössze az európai fogyasztók 12%-a ismeri pontosan az alapvető jogait. Csak azok a fogyasztók látják hasznát a jogszabályoknak, akik ismerik jogaikat, és tudják, hogyan érvényesítsék azokat. Ezért indítottuk el ezt a tájékoztató kampányt, amellyel azt az üzenetet kívánjuk közvetíteni a fogyasztók felé, hogy szilárd és sérthetetlen jogok védik őket az internetes és a nem internetes vásárlásaik során egyaránt."
 
„A fogyasztói jogokról szóló legújabb irányelv új szabályokat vezetett be az egész Európai Unióban, köztük például a 14 napos „várakozási időszakot“. Ez a rendelkezés lehetővé teszi, hogy meggondoljuk magunkat az interneten megvásárolt termékkel kapcsolatban, legyen szó akár egy olyan táblagépről, amelyre jobb ajánlatot kapunk, vagy mondjuk egy olyan pulóverről, amelynek más a színárnyalata, mint amit vártunk. Ebben az esetben a vásárlást vagy a kézbesítést követő két héten belül a kereskedőnek kérdés nélkül vissza kell vennie az árut és pénzvisszafizetésre vagyunk jogosultak” – mondta Dr. Szente István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója Budapesten, a tudatosságnövelő kampány indításakor.
 
Éppen ezért a kampány célja a magyar fogyasztók figyelmének felhívása a következő tényekre:


A fogyasztói jogokkal kapcsolatos információs kampány (2014–2015) célja az Unió-szerte hatályos fogyasztói jogokkal kapcsolatos általános ismeretek terjesztése a kereskedők és a fogyasztók körében. A magyar fogyasztók a bevásárló központokban és a közösségi médiában is találkozhatnak már olyan hirdetésekkel, amelyek a jogaikra hívják fel figyelmüket. A kampány promóciós anyagai magyar nyelven az alábbi hivatkozáson keresztül érhetőek el:

http://europa.eu/youreurope/promo-consumers/site-description/index_en.htm
 
http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/index_hu.htm
 
A tudatosságnövelő kampány a fogyasztók mellett a kereskedőknek is szól és számukra is hasznos információkat kíván átadni. Ez azért is kiemelten fontos, mert a magyar fogyasztók 64%-a először a kereskedőkhöz fordul reklamációval; emiatt pedig számukra is fontos a fogyasztói jogok ismerete, annak érdekében, hogy segíthessenek ügyfeleiknek és hosszú ideig élvezhessék bizalmukat. A kereskedőknek szóló, magyar nyelvű tájékoztató kiadvány az alábbi hivatkozáson keresztül érhető el: http://ec.europa.eu/justice/consumer-marketing/files/traderleaflet_hu.pdf

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez