Tudta ezt?
	        	
	        
	        
            Ennyit költünk havonta kozmetikumokra
            
            
            	
           			2015. július 30.,
           			marketinginfo/SV
            	
            
      		
	         
	         	
	         
	      	 
	         
	            Tíz magyar nőből nyolc vásárol legalább havonta szépségápolási terméket, 57 százalékuk pedig havi legalább 2500 forintot fordít kozmetikumokra - derül ki a német CD és az NRC kutatásából. A válaszadók 10 százaléka legalább heti rendszerességgel tesz tusfürdőt, dezodort, krémet, testápolót és hasonló termékeket a kosarába, 28 százalékuk havonta több alkalommal, míg 46 százalék egy hónapban körülbelül egyszer. 
	         
	      
	      
	      
          
          
	      
	         
	         
	         
   
   
   
   
      
         
         
            
         
         
         
         
            
            
            
         
         
         
         
      
      
      
   
   
	      
	         
	         
	         
   
   
      Vásárlásnál elsősorban az árcímke alapján döntenek a magyar nők, emellett a termékek összetételét és eredetét is kiemelten nézik: a válaszadók 83 százaléka jelölte meg az árat fontos vagy nagyon fontos döntési szempontként, a kozmetikumok összetevőit 72 százalékuk értékelte hasonlóképpen. Ezeket a termék eredete, származási helye követi a fontossági sorrendben 62 százalékkal, majd a különböző védjegyek és jelzések (például állatokon nem tesztelt, bio, alumíniumsó-mentes) megléte 53 százalékkal. Érdekesség, hogy a magyar nők csupán felének a döntését befolyásolja jelentősen a márkanév, míg körülbelül harmaduknak fontos csupán a választásnál a csomagolás, illetve a termék kinézete.
 
A felmérés résztvevőinek 43 százaléka havi 2500 forintot, vagy annál kevesebbet, míg 40 százalékuk 2500 és 5000 forint körüli összeget szán kozmetikumokra. Ennél többet csak a magyar nők 17 százaléka ad ki havonta szépségápolási cikkek beszerzésére. A CD tavaly decemberben Ausztriában is felmérte a nők vásárlási preferenciáit, ott némileg mást mutattak az eredmények. Nyugati szomszédunknál az ár csak a negyedik legfontosabb döntési kritérium volt, és megelőzték a termék összetételével összefüggő olyan szempontok, mint a bőrtípusnak való megfelelés, az illat, vagy a termék hatékonysága.
 
"A magyar nők nagyobb árérzékenysége mellett a növekvő tudatosságukra vall, hogy a választásukat jelentősen befolyásolja a termék összetétele" - véli Stefan Mulder, a CD termékfejlesztési vezetője.