Tudta ezt?
Top 20 legmenőbb márka
Harmadik éve az Apple az élen
2014. szeptember 25.,
marketinginfo/SV
Ismét az Apple áll a brit CoolBrands felmérés ranglistájának élén, csakúgy mint az elmúlt két évben. A Twitter és az Adidas kiesett a top 20-ból, a tech-óriást az Aston Martin és a Nike követi a listán, melynek összeállításában 2000 brit fogyasztó vett részt.
A top 20-ban továbbra is a divat-, a luxus- és a tech-márkák dominálnak, a felsorolt három szektort 14 cég képviseli. A tavalyi lista szereplői közül 13-an vannak jelen idén is. Kiesett viszont a Twitter, és hiába keressük immár a Pradát, az Adidas-t és a BBC iPlayert.
A 14. helyen újoncként bukkant fel az Instagram, de szintén új szereplő a Netflix. A Liberty és a Selfridges egy év kihagyás után tért vissza a 20-as listára, akárcsak a Bose, a Stella McCartney és a Dom Pérignon.
A lista összeállítása során 2000 brit fogyasztó értékelte a márkákat.
A top 20 "CoolBrand":
- Apple
- Aston Martin
- Nike
- Channel
- Glastonbury
- Google
- YouTube
- Dom Pérignon
- Rolex
- Netflix
- Bang & Olufsen
- Ray Ban
- Alexander McQueen
- Instagram
- Bose
- Liberty
- Selfridges
- Sony
- Virgin Atlantic
- Stella McCartney
"Az iPhone 6 piacra érkezése jól sikerült" - fejtette ki Stephen Cheliotis, a CoolBrands Bizottság elnöke. "Sok olyan márkát láthatunk, amelyik visszatért az élbolyba idén. Ezzel megnehezítik más brandek bejutását. Úgy tapasztaljuk, hogy a rövidtávú reputáció, vagy annak elvesztése kevesebbet nyom a latban, mint a márka története" - tette hozzá a szakember.