Egészséges táplálkozás
Jelzőlámpás jelölést vezet be a Coca Cola
Háborog a fogyasztóvédelem
2014. szeptember 23.,
CI/FL
A Coca Cola Company bejelentette, hogy a tápértéket egyértelműen jelölő, "közlekedési lámpás" címkézést vezet be az Egyesült Királyságban. A Consumers International (CI) civil fogyasztóvédelmi szervezet üdvözölte a lépést, de hozzátette: az élelmiszeripari vállalatok csak centiket haladnak a jó irányba, és csak akkor, ha már nem látnak más kiutat.
A civil fogyasztóvédelmi szervezetek hosszú ideje kampányolnak a jelzőlámpás élelmiszercímkézés mellett. Ennek lényege, hogy a közlekedési lámpákhoz hasonlóan piros, sárga és zöld színekkel jelzik, az egészséges táplálkozás szempontjából milyen mennyiség található meg az adott összetevőből a termékben. A Coca Cola beleegyezett, hogy ilyen jelzéssel látja el termékeit az Egyesült Királyságban és bár a CI üdvözölte a lépést, a civilszervezet blogjában kiemelte: ez csak egy apró lépés a fogyasztók megfelelő tájékoztatásának irányába.
Justin Macmullan, a CI kampánymenedzsere emlékeztet arra: a jelölési rendszert jó ideje alkalmazzák a szigetországban , kérdés hogy a többi vállalatnál is évekig kell-e majd kampányolni azért, hogy alkalmazza ezt a jól bevált rendszert a saját termékpalettáján. A brit szervezet felhívta a figyelmet arra, hogy egy doboz Coca Cola 35 gramm cukrot tartalmaz, ez önmagában több, mint a WHO ajánlásában a felnőttek számára meghatározott ajánlott napi bevitel.