Keresés a tartalomban:
Autó

Üzemanyag fogyasztás - így trükköznek az autógyártók

2014. október 7., Faludi Linda
Címkék: autó üzemanyag motor fogyasztás teszt BEUC fogyasztóvédelem
Az Altronconsumo olasz fogyasztóvédelmi szervezet tesztelte a Fiat Panda és a Volkswagen Golf egy-egy modelljét, felderítve, hogy az autók tényleges fogyasztása magasabb, mint a gyártók által hirdetett érték.
Az európai civil fogyasztóvédelmi civilszervezeteket tömörítő BEUC tagszervezete, az olasz Altronconsumo az Európai Unióban elsőként végzett üzemanyag fogyasztási ellenőrzést új autókon. A teszt során egy Fiat Panda 1.2 és egy Volkswagen Golf 1.6 TDI modellt vizsgáltak meg. A szervezet szakemberei megállapították: az autók reklámjaiban hangoztatott fogyasztás költségéhez képest az olasz vásárlók évente akár 500 (154 ezer forint) euróval költhettek többet üzemanyagra.
 
Az Altronconsumo vizsgálata felderítette, hogy az autógyártók a szabályok rugalmasságát kihasználva számtalan trükköt vetnek be, hogy csökkentsék a kocsik fogyasztását a teszt mérések idején. Ezek közül az egyik legismertebb az abroncsok túlfújása: az ajánlottnál jóval keményebb gumikon futó autó fogyasztása csökken. Emellett a cégek sok esetben lekapcsolják a generátort, hogy ezzel is csökkentsék a fogyasztást, és speciális kenőanyagokkal növelik a motor hatékonyságát.
 
Az autó súlyának csökkentése a magától értetődő trükkök közé tartozik, az viszont kevésbé ismert, hogy egyes vállalatok ragasztószalaggal tekerik körbe a kocsit azért, hogy csökkenjen a légellenállása és így kevesebb üzemanyagot nyeljen el. Az Altronconsumo emellett a hőmérséklet trükkös beállítását és a vezetési technikát is említi a fogyasztáscsökkentő módszerek között.
 
A BEUC hosszú ideje lobbizik azért, hogy a szerintük elavult fogyasztástesztelési szabályt egy új, precízebb módszerrel váltsák fel az EU-ban. A szervezet azt szeretné elérni, hogy a jelenleg érvényes, NEDC rövidítéssel jelzett rendszert 2017-re minden gyártó cserélje le a WLTP-re (Worldwide Harmonised Light vehicles Test Procedure). A civilszervezetek ezen felül az autók széndioxid-kibocsátásának pontosabb jelzését is követelik, azért, hogy minden autót a teljes kibocsátása szerint soroljanak be, elkerülve ezzel, hogy egy terepjáró ugyanolyan minősítést kaphasson, mint egy kompakt autó.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez