A TV Brands Kft. a Reduline 36® termékével kapcsolatban intenzív reklámkampányt folytatott A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a TV Brands Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott és megtévesztő reklámokat tett közzé a Reduline 36® termékével kapcsolatban. A jogsértések miatt 10.000.000 forint bírságot szabott ki a GVH.
A GVH – figyelembe véve az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal tájékoztatását – megállapította, hogy a Magyarországon orvostechnikai eszközként forgalomba hozott Reduline 36® termék gyógyászati segédeszköznek is minősül, így a termék hirdetésére vonatkoznak az ágazati, további reklámozási előírásokat részletező törvény előírásai is.
A GVH döntése szerint a TV Brands Kft. a terméket
- nem a termékkategóriára vonatkozó speciális szabályoknak megfelelően reklámozta, egyes kötelező tájékoztatási elemeket nem jelenített meg,
- többek között az „Önnek nem kell mást tennie, csak folytatni a kúrát, és rendszeresen bevenni napi 2x2 kapszulát.” szlogennel hirdette, amely ellentétes a használati útmutatóban szereplő előírásokkal, így azt az üzenetet közvetítette a fogyasztók felé, hogy a termék alkalmazásával megerőltetés, diéta és testmozgás nélkül is le lehet fogyni,
- a természetesség tulajdonságával ruházta fel, arról adott tájékoztatást, hogy a termék „természetes módszer”, illetve abban „100% természetes hatóanyag” található, azonban a Reduline 36® egyes összetevői vegyi, kémiai átalakításon esnek át.
A GVH Versenytanácsa megtiltotta a jogsértő magatartások további folytatását, és 10.000.000 forint bírságot szabott ki. A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltségekre alapozott. Súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértő reklámok célcsoportja azon sérülékeny fogyasztói kör, akik testtömegükkel való elégedetlenségük révén az átlagosnál kiszolgáltatottabbak, könnyebben befolyásolhatóak. Enyhítő körülményként értékelte többek között, hogy a TV Brands Kft. a versenyfelügyeleti eljárás megindítását megelőzően megváltoztatta a kereskedelmi gyakorlatát.