Autó
Magára talált a Seat, itt a legszebb kombi
2014. március 21.,
Demeter Kálmán
Sok év vergődés után láthatóan magára talált a Seat. Dobták a fura magasított kvázi-egyterű dizájnt és hagyományos autókat kezdtek építeni. Ez már az anyakonszernnél, a Volkswagennél is bevált, érdemes volt tehát olyan kocsikat gyártani, amit a vásárlók keresnek.
Korábban formatervezői körökben borzadva emlegették, hogy a spanyol márka egykor sikeres Toledo szedánja helyett annak idején valami magas, csapotthátú izét dobtak piacra. Volt is dolguk a marketingeseknek azzal, hogy megideologizálják ezt a gyár számára nyilván káros gazdasági bűntettet. Mert bizony hiába a korszerű motorok, a kiváló felfüggesztés, ha a szedán vásárlók szedánt akarnak venni. Hasonló zsákutcába futott jó tíz éve a Renault is a VelSatis-szal, ami hiába volt egy kiválóan vezethető, kényelmes és sokoldalú kocsi, el nem ismert zseni maradt, mert a felső középkategória vásárlói csökönyösek: nekik szedán kell és punktum. Vagy egy szedánból képzett kombi.
Na, ezt az igény szolgálja ki a Seat Leon ST, ami a Sport Tourert jelent és szép lett, még szebb is mint egy Audi kombi. A piac honorálta is az alkotók törekvését, hiszen tavaly amikor 1,8 százalékkal szűkült az EU és az EFTA országok autópiaca, a Seat eladásai 11 százalékkal nőttek. Az idei első két hónapban pedig az európai forgalom ugyan hat százalékkal bővült, a Seaté viszont 12,1 százalékkal.
Magyarországra is megérkezett tehát a Leon kombi változata, amely a három- illetve az ötajtós Leont követi a piacra lépésben, teljessé téve a Seat kínálatot a sportos kompakt modellek kategóriájában. A kocsi hátulsó részének 27 centiméteres túlnyúlása jelzi a nagyon bőséges csomagteret, miközben a sarkos hátsó szélvédő üveg, a finoman lekerekített tetővonal és az izmos „vállak” a dinamikus vezetési élvezetet hangsúlyozzák.
A ruha alá aztán a VW konszern – jórészt Győrben készülő – korszerű motorjai kerülnek, úgyhogy nincs mit csodálkozni azon, hogy a vásárlók újra megszerették a Seatot.