Magyar termék
A legújabb védjegy: Kiváló Minőségű Sertéshús
2014. március 19.,
Sz.Z.A.
Pénteken mutatják be azt az új védjegyet, amely egy-egy termék esetében a magyar sertéshús minőségét hivatott – érthetően – jelezni a vásárlónak. A védjegy megjelenése a piacon összefügg a közelmúltban elfogadott sertésstratégiával. A terméktanúsítási rendszer létrehozása, bevezetése és hasznosítása a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) feladata lesz.
Van is miért iparkodni, mivel általában véve a húsfogyasztás drasztikusan csökken Magyarországon. Adatok szerint 1989-ben egy átlagos honpolgár 81 kilogramm húst fogyaszthatott el itthon, míg 2011-ben csupán 59 kg volt az éves fejadag.
A szaktárca vezetője, Fazekas Sándor már tavaly ősszel, a „Sertéságazat jelene és jövője” elnevezésű konferencián jelezte, hogy a hazai sertéshús és húskészítmények népszerűsítése érdekében fogyasztásösztönző reklámkampányba fognak, melynek kiemelt időszaka volt a karácsony, illetőleg az idei húsvét. Már akkor arra jutott, hogy szerinte a Kiváló Minőségű Sertéshús védjegy hamarosan kiválóan alkalmazható marketingeszközzé válik. Ennek némiképp ellentmond, hogy a „nagy logo-boom-ot” éljük, azaz: amit egy átlagvásárló maga előtt lát ma egy hipermarket polcain különféle logók és más jelzések formájában, az már-már szédítő.
Ettől függetlenül tény, hogy a sertéshús iránti bizalom fenntartása létérdeke a magyar élelmiszeriparnak. No persze a sertéshúsok és húskészítmények áfájának csökkentése sem jött rosszul. – Bízunk benne, hogy az áfacsökkentés ténye rászorítja majd a piac szereplőit a tisztességes kereskedelemre, a legális csatornák használatára, és mivel a félsertés már feldolgozóknál előállított termék, ezért kereskedelmének ellenőrzésére az e-útdíjas dokumentáció illetve az elektronikus pénztárgépek jó eszközök lesznek az állam kezében – mondta annak kihirdetésekor a tárcavezető.
A Kiváló Minőségű Sertéshús (KMS) védjegy – remélik az érintettek – ösztönözik majd a kiváló minőségű magyar sertéshúsok és húskészítmények előállítását és fogyasztását a lakosság körében. Bevezetés, megismertetése érdekében a VHT megbízásából az Ipsos Piackutató Zrt. felmérte a magyar lakosság sertéshús és sertéshúskészítmények fogyasztásával kapcsolatos szokásait és ismereteit, valamint a védjegyekkel kapcsolatos fogyasztói preferenciákat, amelyekről a közelgő védjegybemutatón számolnak be.