Keresés a tartalomban:
Élelmiszer

Egyre népszerűbb az ízesített ásványvíz

2014. március 19., GfK Hungária/SV
Címkék: ásványvíz ízesített ásványvíz ásványvíz fogyasztás
A GfK Háztartáspanel adatai szerint a magyar háztartások 2013-ban kevesebb ásványvizet vásároltak, mint az azt megelőző években. Ez a csökkenő tendencia azonban csak a natúr ásványvizek esetében figyelhető meg, az ízesített termékek iránti kereslet évek óta folyamatosan nő.

Dúsított, ízesített, vagy dúsított és ízesített víz: emberi fogyasztásra szánt víz, amelyet természetes ásványvíz, forrásvíz vagy ivóvíz dúsításával, ízesítésével, állítanak elő. Tilos jelölésként, illetve a reklámokban olyan megnevezések, védjegyek, kereskedelmi nevek, márkanevek, illusztrációk, egyéb emblémák vagy más jelölések használata, amelyek alapján a dúsított, ízesített, vagy dúsított és ízesített víz összetéveszthető a természetes ásványvízzel vagy a forrásvízzel.

E termékfajtát elsősorban a fiatalabb háziasszony vezette háztartások vásárolják és legnagyobb arányban az e termékeket jellemzően kedvező áron kínáló diszkontláncok valamely üzletében.
 
Míg a natúr ásványvizek vásárlói bázisa stabil – tízből kilenc magyar háztartás vásárolja éves szinten a kategóriát –, addig az ízesített ásványvizek 2013-ban jelentősen tudták bővíteni vásárlói körüket. A GfK adatai azt mutatják, hogy míg 2012-ben a háztartások harmada vett ízesített terméket, tavaly már több mint 40 százalékuk vásárolt az egyre szélesedő ízesített kínálatból.
 
Az ízesített vizek kétszámjegyű volumennövekedéséhez nemcsak a kibővült vásárlói bázis járult hozzá, hanem az is, hogy a háztartások tavaly közel 20 százalékkal többet, átlagosan 4 liternyit vásároltak alkalmanként. A dinamikus fejlődés következtében az ízesített ásványvíz piaci részesedése jelentősen nőtt egy év alatt, de a teljes ásványvíz kategória mennyiségi forgalmának továbbra is csupán hat százalékát adja. Ugyanakkor a magasabb árszint miatt értékben közel 11 százalékos részesedéssel bír a szegmens.
 
Az egyes gyártók és kereskedelmi láncok újabb és újabb ízekkel próbálják a különlegesebb termékcsalád iránt fogékony fogyasztók számát növelni. A GfK adatai alapján a háromfős vagy nagyobb, gyermekes, valamint a fiatalabb háziasszony vezette háztartások vásárolják jellemzően e termékfajtát. A 30-39 éves háziasszony által vezetett háztartások adják az ízesített szegmens volumenének 27 százalékát, míg ugyanezek a háztartások a natúr szegmens mennyiségi értékesítésének csupán 18 százalékáért felelnek. A natúr vizek legfontosabb vásárlói továbbra is az idősebb, 60 év feletti háztartások.

Az egyes csatornák ásványvízpiaci részesedését vizsgálva eltérő trend tapasztalható a natúr és az ízesített termékek piacán. A diszkontláncok által kivívott erős pozíció a natúr piacon 2013-ban jelentősen csökkent, és a hiper- valamint szupermarket csatorna szerepe nőtt meg 2012-höz képest. Az ízesített termékek estében a diszkont csatorna továbbra is tartja kiemelt szerepét, sőt a tavalyi évben erőteljesen növelte is a piaci részesedését. A háztartások az ízesített ásványvíz mennyiség közel 60 százalékát a diszkontláncoknál szerezték be. A csatorna értékbeli részesedése természetesen jóval alacsonyabb amiatt, hogy kedvezőbb árakon kínálja termékeit.

A háztartások által vásárolt natúr és ízesített ásványvíz mennyiségének megoszlása a kereskedelmi csatornák között (százalékban)


Natúr ásványvíz 2012 2013   Ízesített ásványvíz 2012 2013
Hipermarket 28 30   Hipermarket 21 20
Szupermarket 17 20   Szupermarket 16 11
Diszkont 30 25   Diszkont 47 58
Kisbolt 21 21   Kisbolt 12 8
Egyéb 3 4   Egyéb 4 4

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez