Az Év Internetes Kereskedője verseny zsűrije a döntés során értékelte a kereskedők pályázatát, melyben kiemelt szempontként szerepelt a vállalkozások üzleti modellje, az elért üzleti eredmények, a honlapok színvonala, fogyasztóvédelemmel kapcsolatos ismertetőinek minősége és nem utolsó sorban a felhasználóbarátság. A közönségszavazás, a SZEK.org, az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége, valamint a kirowski Isobar által megrendezett megmérettetés 2014 évi nyertese az eOptika.hu online áruház.
"Az Év Internetes Kereskedője Díj" első fordulójában a közönségszavazatok döntöttek,
kiderült, hogy ki a 32 legnépszerűbb olyan hazai internetes kereskedő, aki magyarországi cégbejegyzéssel és Vedd a neten! Webshop minősítéssel rendelkezik, online kiskereskedelmi tevékenységet folytat és előző éves árbevétele nem haladja meg a 1,5 milliárd forintot
Közel 10 ezer szavazat érkezett több, mint 300 weboldalra, akik közül a TOP 32 webáruház pályázatot nyújthatott be, s a második fordulóban a szakmai grémium és a felelős kereskedőkből álló zsűri választotta ki közülük Az Év Internetes Kereskedőjét 2014-ben. Az eredményhirdetésére és ünnepélyes díjátadására 2014. május 22-én este került sor a SZEK.org által szervezett XI. Elektronikus Kereskedelem konferencián. A megtisztelő cím elnyerésével az eOptika.hu online áruház jogot szerzett arra, hogy használhassa "Az Év Internetes Kereskedője 2014" címet és Szetnics Lászlótól, a MasterCard regionális mobil üzletfejlesztési vezetőjétől megkapta a díj főtámogatójának, a MasterCardnak a fődíját, 1 millió forint értékű hirdetési kampányt, amelyet a díjazott 2014 utolsó negyedévében használhat fel.
A fődíj nyertese mellett a szervezők nyilvánosságra hozták a zsűrizés pontozása alapján a második, harmadik, illetve negyedik helyezettet.
- Az Év Internetes Kereskedője, 2014 I. helyezett eOptika.hu
- Az Év Internetes Kereskedője, 2014 II. helyezett maesteszinhaz.hu
- Az Év Internetes Kereskedője, 2014 III. helyezett ruhafalva.hu
- Az Év Internetes Kereskedője, 2014 IV. helyezett harisnyadiszkont.hu
A kirowski Isobar ebben az évben is elkészítette értékelését a teljes mezőnyről: ebből
kiderült, hogy milyen irányba tart a hazai piacon az online értékesítéshez kapcsolódó
weboldalak fejlesztése és tervezése. A digitális szemléletű kommunikációs ügynökség
vezérigazgatója, Kovács Zoltán egy különdíjat is átadott "Az Év Legígéretesebb
Kereskedőjének" a Petissimo online áruháznak, amely egyszeri keresőhirdetés auditot
nyert.