Az amerikai Autópályabiztonsági Intézet (IIHS) friss töréstesztjeinek eredménye szerint tucatnyi kisautó közül csak egy nyerte el a legbiztonságosabb kocsiknak járó minősítést. Több népszerű kompakt, így a Nissan Leaf és a Mazda5 "gyenge" biztonsági besorolást kapott a hatóságtól, így a Consumer Reports amerikai fogyasztóvédelmi szervezet visszavonja rájuk vonatkozó ajánlását.
A Consumer Reports (CR) független fogyasztóvédelmi szervezet évek óta közli saját ajánló listáját a legmegbízhatóbb autókról. A CR számára megfelelő autóknak nem csak saját tesztjeiken, de az illetékes hatóságok ellenőrzésein is jól kell szerepelniük.
A kis felületű frontális ütközés teszt során az IIHS egy kemény, álló helyzetben lévő tárggyal ütköztette az autókat 64 km/h sebességgel úgy, hogy az ütközés erejének 25 százaléka terhelődjön az autó elülső részére. Az IIHS a teszt során 32 típust vizsgált, amelyek közül tizenkilenc nyert jó vagy elfogadható minősítést, tizenhárom pedig gyengén szerepelt a vizsgálaton.
Kis felületű frontális töréstesztek, 2014-ben gyártott kisautók
Tesztbábuk sérülései
Típus
Összeredmény
Szerkezet
Biztonsági övek, kinematikai paraméterek
Fej és nyak
Mellkas
Csípő és comb
Lábszár és lábfej
Chevrolet Volt
A
A
A
G
G
G
G
Mini Cooper Countryman
G
A
G
G
G
G
G
Ford C-Max hibrid
A
M
A
G
G
G
G
Mitsubishi Lancer
A
A
M
G
G
G
G
Subaru BRZ (2013 dec. után gyártott)
A
M
A
G
G
G
A
Hyundai Veloster
M
M
M
G
G
G
A
Fiat 500L
P
P
A
G
G
P
A
Nissan Juke
P
P
M
G
G
G
P
Nissan Leaf
P
P
M
G
G
M
P
Mazda5
P
P
P
G
G
P
P
G - jó, A - elfogadható, M - határeset, P - gyenge
A Consumer Reports a friss hivatalos töréstesztek eredményei nyomán megváltoztatta álláspontját és már nem ajánlja megvásárlásra a Nissan Leaf és Mazda5 modelleket. Mindkét típus a legrosszabb, "gyenge" minősítést szerezte meg az IIHS töréstesztjén, csakúgy, mint a Fiat 500L és a Nissan Juke (utóbbi két modell eddig sem szerepelt a CR ajánlásai között).
A Consumer Reports beszámolója szerint a Mazda5 a japán márka által gyártott egyetlen olyan típus, amelynek teszteredményei nem érték el az elfogadható szintet. A Nissan Leaf töréstesztje során a hatóság több mint 40 centiméteres benyomódást mért az utastér elülső részében. Az IIHS megjegyezte, hogy az ütközés során a kormánymű és a műszerfal is a sofőr ülése felé nyomódott, ami komoly sérülésveszélyt jelenthet az autó utasai számára.
Két hibrid is szerepelt a teszten: a Chevrolet Volt egyedüliként szerezte meg a biztonsági ajánlást a frontális ütközések átvészelése terén, a Ford C-Max pedig elfogadható minősítést szerzett.
SZÓLJON HOZZÁ! Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon.
[ Bejelentkezés ]
[ Regisztráció ]