Keresés a tartalomban:
Pénzügyek

50 milliós bírság a Netrisk-nek

2014. július 22., GVH/SV
Címkék: kgfb kötelező biztosítás kampány Netrisk GVH
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 50 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Netrisk Biztosítási Alkusz Zrt. –t, mivel a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampánya során.
A vállalkozás 2012. november 1. és 2012. november 30. között a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási szolgáltatásainak népszerűsítése során azt állította, hogy a következő évben már csak sokkal drágábban lehet biztosítót váltani, azonban nem nyújtott be olyan bizonyítékot, amely igazolta volna ezt az állítását.
 
A GVH megállapítása szerint a jövőbeni árakra vonatkozóan nem lehet kategorikus állítást megfogalmazni, hiszen egy versengő piacon sohasem zárható ki az, hogy egy versenytárs vagy új piacra lépő nem megy a versenytársai ára alá.
 
A vállalkozás a hirdetésekben arra hívta fel továbbá a fogyasztók figyelmét, hogy az "igazán jó ajánlatokat" és az "igazán olcsó kötelezőt" a Netrisk.hu weboldalán találja meg. A GVH megítélése szerint mindkét állításnak az az üzenete a fogyasztók számára, hogy a versenytársakhoz képest jobb ajánlatokat talál a fogyasztó a Netrisknél, így ezek piacelsőségi állításoknak minősülnek. A vállalkozás ebben az esetben sem igazolta az állításának megalapozottságát. A Netrisk azt állította, hogy minden ajánlat elérhető a honlapján, azonban a vállalkozás nem közvetíthette valamennyi, a magyar piacon elérhető biztosítást. Ennek értelmében a legalacsonyabb árra vonatkozó piacelsőségi állítása sem megalapozott, ugyanis a fogyasztók a Netrisken keresztül nem elérhető kedvezményekkel lehetséges, hogy nagyobb kedvezményben részesültek volna.
 
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Netrisk.hu Első Online Biztosítási Alkusz Zrt. kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampánya során tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 50 milliós bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A GVH súlyosbító tényezőként értékelte a bírságkiszabás során azt, hogy a Netrisk az intenzív reklámkampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérte, valamint korábban hasonló jogsértést állapított meg a GVH a vállalkozással szemben.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez