Az Európai Bizottság nyilvánosságra hozta azt a levelet, amelyet a közösség területén működő hat nemzetközi autókölcsönző cégnek írt azért, hogy az érintettek számolják fel az ügyfelek lakóhely szerinti hátrányos megkülönböztetését. A Bizottság azután kezdett vizsgálatot, hogy több panasz érkezett az autókölcsönzéssel foglalkozó cégek diszkriminatív árkalkulációs gyakorlatáról.
Az Európai Bizottság összesen hat multinacionális autókölcsönzőnek írt levelet a közös uniós piac szabályainak megszegése miatt. Brüsszel meglátása szerint a címzettek közül a Sixt, az Enterprise és a Goldcar kielégítő választ adott a levélre, míg az Europcar, a Hertz és az Avis nem adott megfelelő választ a kérésre. Brüsszel ezért most nyilvánosságra hozta a cégeknek küldött levelet és arra hívja fel a fogyasztók figyelmét, hogy körültekintően válasszanak autókölcsönzőt az interneten.
Az uniós fogyasztók egy része arról számolt be, hogy a korábban hirdetetthez képest jelentősen, akár 100 százalékkal emelkedett a kölcsönzés weboldalakon jelzett ára, miután feltüntették az adatlapokon lakóhelyüket. A bizottság közleményéből kiderült, hogy az autókölcsönzők sokszor az IP cím alapján irányítják más webhelyekre a fogyasztókat, miután azonosították lakhelyüket és előfordul, hogy az érdeklődőkkel az IP cím azonosítása után közlik a vállalatok, hogy nem foglalhatnak autót online.
A bizottság mai sajtóközleményében kiemeli: levélben kérte a szabályokat megszegő érintettektől, hogy augusztus 30-ig számoljanak be arról, hogyan alakították át ügyfélkezelési gyakorlatukat Brüsszel kéréseinek megfelelően.
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-917_en.htm