Tudta ezt?
Megújuló európai vasúti áruszállítás
2014. április 11.,
MÁV/Sz.Z.A
Az EU támogatásával 2013 novemberében kezdte meg működését a Spanyolországtól Záhonyig húzódó 6-os európai vasúti árufuvarozási korridor (Mediterrán korridor). A folyosó létrehozásában a MÁV együttműködő partnerként vesz részt másik négy ország (Franciaország, Spanyolország, Olaszország, Szlovénia) pályahálózat-működtető és kapacitás-elosztó vállalataival közösen. A vasúti árufuvarozás öt ország által összehangolt kiszolgálásával a jövőben jelentősen nőhet a vasúti árufuvarozás versenyképessége hazánkban is.
Rómában rendezték a Mediterrán vasúti árufuvarozási korridort irányító Európai Gazdasági Egyesülés (RFC6 EEIG) közgyűlését. Az Almeriából induló, Lyonon, Milánón, Ljubljanán át Záhonyig ívelő korridor fejlesztése – kalkulálnak a MÁV-nál – jelentős tranzitforgalmi bevételeket hozhat hazánknak.
2013 decemberében, közel egy éves előkészítés után csatlakozott a MÁV ahhoz a gazdasági társasághoz, amely a 913/2010/EU sz. rendelet szerint kijelölt öt uniós tagországot a korridor létrehozására. A mostani közgyűlésen sikerült kialakítani a gazdasági egyesülés működésének kereteit.
A felek megvitatták a 2014. évi költségvetési terv keretszámait, a tagok megállapodtak az éves ütemtervben, és a folyosó napi operatív ügyeit kezelő milánói állandó iroda részére további feladatokat tűztek ki. Az árufuvarozási folyosón való közlekedés az érintett vállalkozó vasúti társaságok részére számos előnyel járhat. A Magyarországot átszelő RFC7-es folyosóval való együttműködés tovább növelheti a vasúti infrastruktúra versenyképességét.
Uniós támogatásával 213 novemberében kezdte meg működését a Spanyolországtól Záhonyig húzódó 6-os európai vasúti árufuvarozási korridor (Mediterrán korridor). A folyosó létrehozásában a hazai vasúttársaság együttműködő partnerként vesz részt másik négy ország (Franciaország, Spanyolország, Olaszország, Szlovénia) pályahálózat-működtető és kapacitás-elosztó vállalatival közösen.
Az Európai Parlament és a Tanács 913/2010/EU (2010. szeptember 22.) rendelete határozza meg az európai árufuvarozási korridorok kialakítását. A rendeletben szerepel a 6-os korridor (Almería-Valencia/Madrid–Zaragoza/Barcelona–Marseille–Lyon–Torino–Milano–Verona–Padova/Velence–Trieszt/Koper–Ljubljana–Budapest–Záhony) létrehozása.
A Spanyolországból induló, Franciaországot, Olaszországot, Szlovéniát és Magyarországot átszelő korridor működtetése során cél a hálózat használatának optimalizálása, a terminálok működtetésének összehangolása, uniós szinten harmonizált szabályok létrehozása, a kapacitáskezelés és a forgalomirányítás szabályainak összehangolása.