Keresés a tartalomban:
Jog

Utazási portálok – tippek a fogyasztóknak

2014. április 25., Európai Bizottság/SV
Címkék: Európai Bizottság weboldal online njegyrendelés weboldal utasjogok repülőjegy utazás fogyasztó fogyasztóvédelem
Lényeges javulás történt az utazási webhelyek szabályszerűsége terén: 62%-uk már megfelel az uniós fogyasztóvédelmi előírásoknak. Annak érdekében, hogy ezek a weboldalak betartsák a fogyasztók védelmét szolgáló előírásokat, az Európai Bizottság a nemzeti hatóságokkal karöltve Európa-szerte rendszeresen ellenőrzéseket végez.
A hatóságok megállapításai szerint 2013-ban a megvizsgált 552 utazási portál közül 382 nem tett eleget az uniós fogyasztóvédelmi szabályoknak. Azóta 173 webhelyen történtek meg a szükséges kiigazítások, 209 portál fenntartója ellen eljárás van folyamatban, 6 szabálytalanul működő honlap pedig megszűnt.

A leggyakoribb hiányosságok a következők voltak:


A továbbra is szabálytalanul működő portálok ellen folytatódni fognak a közigazgatási vagy jogi eljárások, a turisztikai ágazat egyes módszereit pedig felülvizsgálatnak vetjük alá, hogy megállapítsuk: lehetővé teszik-e az utazást tervezőknek, hogy az összes releváns információ birtokában megalapozott döntést hozzanak.

Tippek a fogyasztóknak:

  1. Bizonyosodjon meg arról, hogy a kereskedő weboldalán megadja-e nevét, székhelyét és e-mail címét, valamint adott esetben a légitársaság vagy a szálloda elérhetőségét.

  2. Ellenőrizze, hogy rendelkezik-e az összes releváns információval, pl. az útvonalra, az indulási/érkezési időpontokra, a szállító légitársaságra és a szálloda helyére vonatkozó adatokkal.

  3. Ellenőrizze a szolgáltatás teljes árát, az összes járulékos költséggel együtt (adó, pótdíj stb.).

  4. Nyomtassa ki vagy mentse el a szerződés egy példányát és a szerződési feltételeket. Nézzen utána, hogy utólag le tudja-e mondani a foglalását, és ha igen, milyen feltételekkel.

  5. Ha bármilyen panasza van, azonnal jelentse a cég kapcsolattartásra szolgáló telefonszámán vagy e-mail címén.

Az uniós polgárokat különleges jogok illetik meg az utazásuk során, ezért érdemes ellátogatni az utasjogokról szóló webhelyre, vagy töltse le ezzel kapcsolatos alkalmazást.

A Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetsége (VZBV) 12 légitársaság és szállásközvetítő honlapját vizsgálta meg az Európai Bizottság által koordinált Internet Sweep nevű akcióprogram keretében. A szervezet hat esetben eljárást indított, míg négy cég, köztük három légitársaság (Condor, Tuifly, Germania) ellen pert kezdeményezett. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy a platformokon vásárló felhasználók túl későn szembesülnek a valódi költségekkel. A csomagokkal és az utazási biztosításokkal kapcsolatos kiadásokat már a foglalás elején, azonnal meg kellene jeleníteni. Kerstin Hoppe, a VZBV jogérvényesítő csapatának referense kijelentette: nem fordulhat az elő, hogy a fogyasztók csak az utolsó pillanatban tudják meg, hogy milyen magas az utazások tényleges költsége.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez