Keresés a tartalomban:
Békéltető testületi hírek

Jogtalalan díjemelés a Telekomnál?

2014. április 17., PMBT
Címkék: fogyasztó fogyasztóvédelem Magyar Telecom előfizetés számla
A Pest Megyei Békéltető Testülethez (PMBT) több olyan fogyasztói jelzés is érkezett, hogy a Magyar Telekom egyes előfizetői csomagjainak díját megemelte, és ügyfeleit úgy tájékoztatta, hogy a korábbi árat csak ún. E-Pack (elektronikus) fizetési módot választó ügyfelei számára biztosítja. Aki továbbra is csekken kívánja havi számláját rendezni, annak adott esetben havonta több száz forinttal kell többet fizetnie.
Immár több mint egy évtizede működnek országszerte a fogyasztói jogviták bíróságon kívüli, alternatív vitarendezésére létrejött békéltető testületek (bővebb információ a PMBT honlapján: www.panaszrendezes.hu), melyek elsődleges célja a fogyasztó és a vállalkozás között egyezség létrehozásának megkísérlése.
 
Számos vitás esetben a fogyasztó számára a békéltető testület jelenti az egyetlen racionális vitarendezési lehetőséget, hiszen – a panasz jellege, a panasszal érintett termék, szolgáltatás értéke vagy a jövedelemhez képest magas perköltség (ügyvédi munkadíj, illeték, szakértői díj) miatt – a fogyasztóban fel sem merül, hogy számára időigényes és költséges polgári peres eljárást kezdeményezzen. E gyors, egyszerű és ingyenes panaszrendezési formát a tavalyi évben mintegy egyezer fogyasztó vette igénybe Pest megyében.

Az elsődleges tájékozódás alapján a PMBT úgy véli, hogy a Magyar Telekom eljárása aggályos, hiszen a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi törvény 8. §-a egyértelműen fogalmaz. E szerint: „a közszolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozás a számla Posta Elszámoló Központon keresztüli készpénzbefizetéssel történő kiegyenlítését, valamint – ha jogszabály eltérően nem rendelkezik – a számla nyomtatott példányának egyszeri kiadását külön díj fizetéséhez nem kötheti.”
 
A Pest Megyei Békéltető Testület szeretne átfogó képet kapni arról, hogy a Magyar Telekom milyen mértékben (mely csomagoknál, milyen díjszabás mellett) és pontosan milyen feltételekkel alkalmazza a fent leírt megkülönböztetést, ezért várja minden olyan – nem csak Pest megyei – fogyasztónak a megkeresését, aki hasonló tartalmú tájékoztatást kapott.
 
A Testület várja továbbá olyan fogyasztók jelentkezését is, akiknek más vállalkozások hasonló eljárásáról tudomása van.
 
A Pest Megyei Békéltető Testület a fogyasztói megkeresések számának és tartalmának figyelembe vételével dönt az esetleges további lépésekről, illetve felhívja minden fogyasztó figyelmét, hogy panaszát a gyors, egyszerű és ingyenes békéltető folyamatban megkísérelheti orvosolni.

A fogyasztói megkereséseket elsősorban írásban várják az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
 
honlap: www.panaszrendezes.hu (a Panaszküldés menüpont alatt);
 
e-mail: pmbekelteto@pmkik.hu;
 
postacím: Pest Megyei Békéltető Testület, 1364 Budapest, Pf.: 81

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez