Békéltető testületi hírek
Jogtalalan díjemelés a Telekomnál?
2014. április 17.,
PMBT
A Pest Megyei Békéltető Testülethez (PMBT) több olyan fogyasztói jelzés is érkezett, hogy a Magyar Telekom egyes előfizetői csomagjainak díját megemelte, és ügyfeleit úgy tájékoztatta, hogy a korábbi árat csak ún. E-Pack (elektronikus) fizetési módot választó ügyfelei számára biztosítja. Aki továbbra is csekken kívánja havi számláját rendezni, annak adott esetben havonta több száz forinttal kell többet fizetnie.
Az elsődleges tájékozódás alapján a PMBT úgy véli, hogy a Magyar Telekom eljárása aggályos, hiszen a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi törvény 8. §-a egyértelműen fogalmaz. E szerint: „a közszolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozás a számla Posta Elszámoló Központon keresztüli készpénzbefizetéssel történő kiegyenlítését, valamint – ha jogszabály eltérően nem rendelkezik – a számla nyomtatott példányának egyszeri kiadását külön díj fizetéséhez nem kötheti.”
A Pest Megyei Békéltető Testület szeretne átfogó képet kapni arról, hogy a Magyar Telekom milyen mértékben (mely csomagoknál, milyen díjszabás mellett) és pontosan milyen feltételekkel alkalmazza a fent leírt megkülönböztetést, ezért várja minden olyan – nem csak Pest megyei – fogyasztónak a megkeresését, aki hasonló tartalmú tájékoztatást kapott.
A Testület várja továbbá olyan fogyasztók jelentkezését is, akiknek más vállalkozások hasonló eljárásáról tudomása van.
A Pest Megyei Békéltető Testület a fogyasztói megkeresések számának és tartalmának figyelembe vételével dönt az esetleges további lépésekről, illetve felhívja minden fogyasztó figyelmét, hogy panaszát a gyors, egyszerű és ingyenes békéltető folyamatban megkísérelheti orvosolni.
A fogyasztói megkereséseket elsősorban írásban várják az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
honlap:
www.panaszrendezes.hu (a Panaszküldés menüpont alatt); e-mail:
pmbekelteto@pmkik.hu;
postacím: Pest Megyei Békéltető Testület, 1364 Budapest, Pf.: 81