Autó
Tízmilliárdért vesz 167 új buszt a Volánbusz
2013. szeptember 19.,
Szabó Zoltán Attila
A MAN és a Rába-Volvo szállíthatja a Volánbusz új járműveit mintegy 10 milliárd forint értékben, ezzel folytatódik a Volán-társaságok járműbeszerzési programja. A jövő év első negyedévétől kezdődően 106 szóló kialakítású MAN és 61 csuklós Rába-Volvo autóbusz állhat forgalomba a Volán-társaságoknál Budapesten és az agglomerációban.
A Volánbusz a MAN mellett döntött. A megállapodás szerint a jövő év első negyedétől fogva 106 szóló kialakítású MAN autóbusz áll forgalomba., melyekkel a budapesti elővárosi forgalomban találkozhatnak majd az utasok.
A MAN, amely a Volkswagen Csoport egyik legújabb tagja, tradicionális beszállítója a magyarországi közlekedési társaságoknak. Napjainkban 800 buszuk része a tömegközlekedésnek.
A vállalat 1768 óta működik, mióta a Ruhr-vidéken kiépült az első vasmű. A MAN az öreg kontinens egyik vezető jármű- és motorgyártója. Friss rekordert is tisztelhetünk a cégben, hiszen július közepén, Münchenben legördült a gyártósorról a tízezredik MAN TGX EfficientLine. Mindez azért fontos hír, mert az innovációban, a környezetbarát szállítmányozásért tett lépésekben sem mutatnak gyenge tempót…
Az említett kamionok esetében sikerült 3 litert „faragniuk”, 10 százalékkal csökkentették az üzemanyag-fogyasztást, 4500 liter gázolajat spórolva a glóbusznak. Ez 12 tonna széndioxid kibocsátást jelent. Ráadásul a paletta bővülőben, hisz’ a buszgyártásba is betört az EfficientLine – elegendő a MAN Lion’s Coach-ra gondolni.
A sikert magyarázza a távolsági szállítmányozásban kulcsfontosságú alacsony légellenállás, a kisebb gördülési ellenállás, a hajtáslánc optimatizálása. De a nappali menetfény is lényegi újítás, mivel a halogén tompított fényszóró energiájának körülbelül csak a negyedét igényli.
MAN-fronton nagy „dobásnak” számít még az EcoCity alacsony padlós, földgázüzemű autóbuszok megjelenése. Nem is oly régen a CNG-vel vagy biogázzal történő környezetbarát működésre tervezett buszmodellekből 21 példányt vásárolt az Arriva, amely a német nemzeti vasúttársaság leányvállalata. Arról nem szólva, hogy Törökországban, Ankarában, 250 csuklós CNG-buszról szóló megrendelést írtak alá a felek.