Keresés a tartalomban:
Jog

Tudnivalók az üvegvisszaváltásról

2013. szeptember 17., NFH/SV
Címkék: betétdíj üvegvisszaváltás NFH fogyasztói panaszok
Az üvegvisszaváltással kapcsolatos anomáliák, vagy az üzletenként eltérő gyakorlat miatt manapság kevesebb panasz érkezik a fogyasztóvédelemhez, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) többször is egyértelművé tette, hogy jogsértően járnak el az üzletek akkor, ha nem veszik át a betétdíjas üvegeket. A boltoknak ugyanis minden esetben köteles átvenniük a visszaváltható üvegeket még akkor is, ha az adott üveget nem ott vásárolták.
Gyakran nem működnek, vagy nem ismerik fel, ezért nehezen váltják vissza a visszaváltható üvegeket a szupermarketek automatái; tíz üvegből jó, ha hármat bevesznek az üvegvisszaváltó automaták; a vásárláskor egyes borosüvegek értéke még 40 forint, ám a visszaváltáskor már csak 10 forintot fizetnek érte. Ezek a legjellemzőbb fogyasztói panaszok az üvegvisszaváltást illetően.
 
"A forgalmazó a betétdíjas termék fogyasztótól való visszaváltását a termék forgalmazásának feltételeivel azonos módon, folyamatosan, és teljes nyitvatartási időben köteles biztosítani a betétdíjas termék forgalmazásának helyén, illetve az erre kijelölt helyen" - áll a jogszabályban, ezért jogsértés esetén szakemberek azt javasolják, a vásárlónak még a tranzakció után kérnie kell a vásárlók könyvét. Panaszára 30 napon belül válaszolnak, és ha azt nem fogadja el, az Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulhat.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez