Az üvegvisszaváltással kapcsolatos anomáliák, vagy az üzletenként eltérő gyakorlat miatt manapság kevesebb panasz érkezik a fogyasztóvédelemhez, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) többször is egyértelművé tette, hogy jogsértően járnak el az üzletek akkor, ha nem veszik át a betétdíjas üvegeket. A boltoknak ugyanis minden esetben köteles átvenniük a visszaváltható üvegeket még akkor is, ha az adott üveget nem ott vásárolták.
Gyakran nem működnek, vagy nem ismerik fel, ezért nehezen váltják vissza a visszaváltható üvegeket a szupermarketek automatái; tíz üvegből jó, ha hármat bevesznek az üvegvisszaváltó automaták; a vásárláskor egyes borosüvegek értéke még 40 forint, ám a visszaváltáskor már csak 10 forintot fizetnek érte. Ezek a legjellemzőbb fogyasztói panaszok az üvegvisszaváltást illetően.
"A forgalmazó a betétdíjas termék fogyasztótól való visszaváltását a termék forgalmazásának feltételeivel azonos módon, folyamatosan, és teljes nyitvatartási időben köteles biztosítani a betétdíjas termék forgalmazásának helyén, illetve az erre kijelölt helyen" - áll a
jogszabályban, ezért jogsértés esetén szakemberek azt javasolják, a vásárlónak még a tranzakció után kérnie kell a vásárlók könyvét. Panaszára 30 napon belül válaszolnak, és ha azt nem fogadja el, az
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulhat.