Autó
Kínai autó az Európai piacon?
Debütál a Changan CS95
2013. szeptember 17.,
marketinginfo/SV
Az elmúlt években több kínai gyártó lépett be az európai autópiacra, az átütő siker azonban elmaradt- elsősorban az exportautók gyenge minősége és rossz törésteszt eredményei miatt. A Changan - Kína negyedik legnagyobb autógyártója – mutatkozott be idén a Frankfurti Autószalonon és nagyra törő tervekkel állt elő.
A Jiangling már 2005-ben megjelent "Landwind" típusú SUV-jával - nem sok sikerrel. Három évvel később, a BMW partner Brilliance jelent meg a közepes méretű modelljével, majd az MG és Roewe partnerségével készült "MG6" is eljutott az európai szalonokba, ám mindkét márka megrekedt az eladási listák alján.
A frankfurti show-n most Kína negyedik legnagyobb autógyártója mutatkozott be, amely az év eleje óta 1.34 millió autót bocsátott ki, amelyből 317 ezer, a cég saját logójával gördült le a szalagról. A cég egy év leforgása alatt óriási mértékben, 83,6 százalékkal növelte termelését, ám eddig csak 20 ezer jármű került kivitelre. A gyártó ugyanakkor elég tapasztalt, hiszen korábban a Suzuki, a Mazda, a Peugeot és a Citroen is végeztetett bérgyártást a Changan-nál.
A cég most úgy érzi, elég erős ahhoz, hogy saját modelleket dobjon piacra- a CS75 SUV világpremierje Frankfurtban volt. Elképzelésük szerint kezdetben Oroszországban és Ukrajnában adnának el autókat, ezt követően pedig Nyugat-Európát is meghódítanák új modelljeikkel. A Changan Raeton nevű modelljével egyenest a felső középosztályt célozná meg- értesült a Handelsblatt.