Jog
Információs pultokat a repülőterekre!
Központi utasjogi panaszirodát nyitna az EU
2012. szeptember 19.,
Európai Bizottság
Az Európai Parlament utazási és turisztikai bizottsága az Európai Bizottság elé terjeszti javaslatait az utasjogok hatékonyabb betartásáról és az utazással kapcsolatos panaszkezelés hatékonyabbá tételéről.
A javaslat felülvizsgálná az utasjogokat, annak érdekében, hogy nagyobb védelmet biztosítsanak a légitársaságok csődje esetén, és felkéri az Európai Bizottságot, határozza meg pontosan, mit takarnak a "különleges körülmények", amelyek mentesítik a légitársaságokat a fennakadások miatt fizetendő kártérítési kötelezettség alól.
A jelentést előterjesztő Georges Bach európai parlamenti képviselő hangsúlyozta: céljuk, hogy a járattörlés vagy járatkésés miatt a reptereken veszteglő utasokat információs pulttal segítse minden, az adott reptéren tevékenykedő légitársaság.
A szakbizottság azt kéri, hogy az Európai Unió területén található reptereken szakképzett személyzet végezze az utasok alternatív útvonalra irányítását, vagy újrafoglalását járattörlés esetén. Emellett az európai képviselők az elveszett csomagok megtalálásához és a kártérítések igényléséhez is szakértő munkatársakat rendelnének.
A javaslat egyik jelentős eleme, hogy többnyelvű, uniós szabvány szerint készülő panaszrögzítő űrlapot vezetnének be, amelyeket azután egyetlen, uniós irányítás alatt működő központból irányítanának a megfelelő hatóságokhoz.
A bizottság a jegyfoglalási gyakorlatok ellenőrzésén is szigorítana: céljuk, hogy Brüsszel rendszeresen ellenőrizze a repülőjegyeket kínáló weboldalak és szankcionálja azokat, amelyek félrevezetik a leendő vásárlókat a jegyárak terén. A bizottság külön kitért arra, hogy az elkerülhetetlen költségeket, például a poggyász szállítási árát, illetve az egyes fizetési módokkal kapcsolatos plusz költségeket már a foglalási folyamat elején fel kell tüntetni