Autó
Továbbfejlesztett erőforrások, kisebb károsanyag-kibocsátás
2012. szeptember 11.,
Happy Car
Az emisszió csökkentés terén piacvezetőnek számít a PSA Peugeot Citroën csoport, ezért sem mindegy, hogy Trémery üzemében mire jutott, hogyan tudott előbbre lépni az autógyártó. Nos, a 92 és 115 lóerős 1,6 HDi dízelmotorok továbbfejlesztésében a mérnökök elérték, hogy további 6 százalékkal csökken a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás!
A PSA mérnökei addig-addig tüsténkedtek, mígnem 6 százalékkal sikerült csökkenteniük a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást néhány új technika bevetése révén. Melyek ezek? A változó hozamú olajszivattyú például abban segít, hogy a motor minden esetben annyi kenőanyagot kapjon, amennyire épp szüksége van. Az új, alacsony viszkozitású motorolajok és váltóolajok pedig csökkentik a súrlódási veszteségeket.
Az újgenerációs főtengelytömítések a szorítóerő csökkentésével a súrlódást is csökkentik, az áttervezett szíjtárcsa elosztó a szíjfeszesség kérdésében jelent előrelépést. Az utolsó, de szintúgy lényeges megoldás a kis súrlódású vákuumszivattyú, mely kiküszöböli az energiaveszteséget.
Úgy fest, több Peugeot- és Citroën modellbe, így az 1,6 HDi motorral felszerelt Citroën C4 Picasso, C3 és Peugeot 208 típusokba is fokozatosan, az idei ősztől kezdve bekerülnek az új fejlesztésű erőforrások. Ezek az újítások – a különböző modellek egyedi fejlesztéseivel ötvözve – alacsony, és ezért az európai országok zömében az adózás szempontjából is előnyös CO2-kibocsátási értékeket eredményeznek, ráadásul éppen a nagy darabszámban forgalmazott modellek esetén.
A fejlesztésekkel nemcsak a károsanyag-kibocsátás, hanem az üzemanyag-fogyasztás is érzékelhetően csökkenni fog. Amúgy 2012 első felében a PSA Peugeot Citroën járműveinek átlagos CO2-kibocsátása 124,5 gramm volt kilométerenként, amellyel piacvezetők Európában.