Autó
Peugeot-hibridek: tovább csökkenő CO2-kibocsátás
2012. szeptember 26.,
Szabó Zoltán Attila/Happy Car
A világ első dízel-hibrid crossovere, a Peugeot 3008 HYbrid4 immár 91 g/km-re csökkentett CO2-emisszióval kerülhet forgalomba. A siker titka: az innovatív hajtáslánc környezetbarát tulajdonságainak továbbfejlesztése. A Párizsi Autószalonon már kalapot is emeltek a megoldást megismerve.
A három Peugeot dízel-hibrid modell (3008 HYbrid4, 508 RXH, 508 HYbrid4) kifejlesztése során szerzett tapasztalatokra támaszkodva a fejlesztő mérnökök továbbra is nagy erőkkel dolgoznak a dízel-hibrid motorok tökéletesítésén. Ennek eredményeképpen e hónaptól a 3008 HYbrid4 modellek újfejlesztésű motorvezérlő programmal kerülnek forgalomba. A tökéletesített vezérlés elsősorban az energia-visszanyerési fázisokat és az akkumulátorok teljesítményét teszi hatékonyabbá, ennek köszönhetően tovább csökken a szén-dioxid-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás. Különösen városi közlekedésben érezhető a fejlesztéseknek köszönhető nyereség.
A 16 colos, rendkívül alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal felszerelt, új motorvezérlésű 3008 HYbrid4 hivatalosan mért CO2-kibocsátása 91 g/km vegyes ciklusban, fogyasztása pedig 3,5 liter 100 kilométerenként. Más méretű (16’’ M+S, 17’’, illetve 18’’) kerekekkel felszerelt változatok esetén is 99 grammra csökken a CO2-kibocsátás kilométerenként, a 100 kilométerenkénti fogyasztás pedig 3,8 literre mérséklődik.