Jog
Ügyfélszolgálatok – vége a hosszú várakozásnak?
2013. október 11.,
hvg.hu/SV
Az Országgyűlés elé került csütörtökön egy módosító javaslat, mely szerint a fogyasztóvédelmi törvény kimondaná, hogy a telefonos ügyfélszolgálatoknak a fogyasztók számára öt percen belül élőhangos segítséget kell nyújtania, valamennyi panaszt rögzíteni kell és azt - a fogyasztó kérésére – díjmentesen át kell adni,
Nagyon bosszantó, amikor az ember felhív egy szolgáltatót, átverekszi magát az automata telefonközponton, de hiába kapcsolják az ügyintézőt, hosszú perceken át várakozni kell - gyakran hiába.
Az Országgyűlés elé került módosító javaslat alapján most a fogyasztóvédelmi törvényben mondanák ki, hogy a telefonos ügyfélszolgálatoknak biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést. A javaslat értelmében az élőhangos segítséget öt percen belül meg kell kapni. A módosító javaslat azt is kimondja, hogy valamennyi szóbeli panaszt és az ügyfél és az ügyintéző közötti kommunikációt rögzíteni kell. A hangfelvételt egyedi azonosítószámmal kell ellátni, öt évig meg kell őrizni, és a fogyasztó kérésére, díjmentesen rendelkezésre kell bocsátani
A felvétellel kapcsolatos törvényi kötelezettségeket - beleértve az azonosítószámmal ellátott hangfelvétel megőrzésének kötelezettségét - a szolgáltatónak a beszélgetést megelőzően közölnie kell az ügyféllel.
Mint a javaslatból kiolvasható, a módosítás alapvetően olyan cselekedetekre ad törvényi felhatalmazást, melyeket a szolgáltatók többsége már gyakorol - ezt követően törvényi felhatalmazással tehetik.