Életmód
	        	
	        
	        
            A C vitamin a legnépszerűbb
            Egészségtudatos a magyar lakosság
            
            	
           			2013. október 1.,
           			marketinginfo/SV
            	
            
      		
	         
	         	
	         
	      	 
	         
	            A vitaminok és étrendkiegészítők kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 27 milliárd forintot idén az első nyolc hónapban. A patikákra 85, a kiskereskedelem egyéb üzleteire 15 százalék jutott a vitaminok és étrendkiegészítők kiskereskedelmi eladásából- olvasható a Nielsen felmérésében. 
	         
	      
	      
	      
          
          
	      
	         
	         
	         
   
   
      Legjobban a C- és B-vitamin eladása nőtt: előbbi 19, utóbbi 11 százalékkal. Ezeket követi 10 százalékkal néhány olyan étrendkiegészítő, amellyel egy-egy konkrét egészségügyi problémát kezelnek.
 
"A magyar lakosság fokozódó egészségtudatosságát tükrözik a vitamin és más étrendkiegészítő eladások." - állapította meg Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. "Idén január és augusztus között a termékcsoport összes bevételének egynegyede úgynevezett egyéb étrendkiegészítőkre jutott, amelyekkel egy-egy konkrét egészségügyi problémát, mint például a prosztata nagyobbodását, diabéteszt, izületi fájdalmat vagy mást kezelnek, illetve amelyek a tünetek csökkentésére szolgálnak. További 23 százalékkal részesedtek az összes bevételből a multivitaminok és az ásványi anyagok, amelyek betegségek megelőzését szolgálják."
 
A legnépszerűbb kategória a vény nélkül kapható termékek körében
 
A C-vitamin piaca nőtt legdinamikusabban; 15 százalék feletti piaci részesedést ért el legutóbbi nyolc hónap alatt. Főleg a nagyobb kiszerelésben kapható termékek iránt emelkedett a kereslet. 13 százalék a magnézium, 9 pedig a kalcium részaránya, a vitaminok és étrendkiegészítők értékben mért forgalmából.
 
A patikán kívüli üzletek bevételéből is nőtt a részarány: a kalciumnál 11, egyéb étrendkiegészítőknél 10, a C-vitaminnál 8 százalékkal. A patikán kívüli összes értékben mért eladás legnagyobb részét az egyéb étrendkiegészítők (34%) teszik ki. Utánuk a multivitaminok és ásványi anyagok következnek (24%), a C-vitamin (14%), valamint a magnézium (105).
 
Hasonló módon oszlik meg a gyógyszertárak értékben mért teljes forgalma is: az egyéb étrendkiegészítőkre 24, a multivitaminokra és az ásványi anyagokra 23, a C-vitaminra 16, míg a magnéziumra 14 százalék jutott 2013. január-augusztus során.
 
A vény nélkül kapható gyógyszerek és gyógyhatású készítmények értékben számított piacán legnagyobb részaránnyal a vitaminok és az étrendkiegészítők rendelkeznek (30%), utánuk következnek a fájdalomcsillapítók 15, valamint a köhögéscsillapítók és a megfázás elleni szerek 6 százalékos mutatóval