Autó
Szürkületkor történik a legtöbb baleset
2013. október 24,
marketinginfo/SV
Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) és annak Országos Balesetmegelőzési Bizottsága a Zeiss támogatásával közlekedésbiztonsági kampányt indított "Látni és látszani" címmel. A kampány célja a figyelem felkeltése, a balesetek okozta károk csökkentése. A Látni és látszani kampány keretén belül október 1. és december 15. között lehet igénybe venni az ingyenes járművizsgálati és optikai látásellenőrző szolgáltatásokat.
November 7-től december 15-ig fokozott közúti ellenőrzést tart a rendőrség országszerte.
A tavalyi évben közel háromszáz autós szakszerviz és mintegy száz optika állt a "Látni és látszani" szlogen mögé, míg a másik oldalon csaknem 18 ezer autós csatlakozott a kampányhoz. Óberling József rendőrezredes, az ORFK-OBB ügyvezető elnöke kiemelte, hogy útjainkon az őszi-téli időszakban az időjárási viszonyok nem teremtenek optimális feltételeket. "A tapasztalatok szerint a járművezetők nem fordítanak kellő figyelmet saját látásuk fontosságára, pedig a biztonságos közlekedés alapfeltétele a külső információk megszerzése. A kampány során a rendőri szervek számos weboldalon, sajtóban, médiában adnak tájékoztatást a vizsgálat lehetőségéről" - mondta a rendőrezredes.
"A környezetünkből érkező információk kb. 80 százalékát szemünk segítségével érzékeljük" - mondta Csicsák Zsolt a Zeiss kiemelt ügyfélkapcsolati menedzsere, majd hozzátette: "Az őszi-téli időszakban természetes fényből kevesebb van. A nappalok rövidebbek, a fény- és útviszonyok megváltoznak. Az ilyen körülmények a gépjárművezetőtől nagyobb figyelmet, koncentrációt kívánnak meg, és több kockázatot jelentenek közlekedés közben. Gyenge fény- és rossz útviszonyoknál, valamint nem megfelelő látásélesség esetén késik az észlelés, nő a reakcióidő és a közben megtett út hossza is. Felmérések alapján kimutatható, hogy a szürkületkor vagy éjszaka történt balesetek aránya az összeshez képest megközelíti a 25 százalékot" - emelte ki a szakember.