Kitekintő
A legkiválóbb magyar márkák
2012. október 12.,
magyarbrands.hu
Idén harmadik alkalommal díjazták MagyarBrands elismeréssel azokat a magyar vonatkozású márkákat, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek hazánkban és határainkon kívül is. A díjazott márkákhoz kapcsolt értékek olyan kézzel fogható előnyt jelentenek, amely révén növelhető a termékek megbízhatósága, elismertsége.
A Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága és vezetői szükségesnek látták, hogy a hazai termékekre kiemelt figyelmet fordítsanak, ezért hívták életre 2010-ben a MagyarBrands programot. A program célja, hogy fókuszba helyezze a hazai márkákat, hiszen a magyar fogyasztók számára egyre fontosabb, hogy az általuk megvásárolt árukkal hozzájáruljanak a hazai vállalatok és ezzel Magyarország gazdaságának fejlődéséhez.
A MagyarBrands díj odaítélése egyrészt pontosan számszerűsíthető kritériumok (tradíció, tulajdon, menedzsment, foglalkoztatás) alapján történik, amelyet szakmai elbírálás (ismertség, reputáció, identitás) egészít ki. Ezen szempontok összegzését követően a program szakértői egy komplex mutatószám létrehozásával alakítják ki a sikeres hazai márkák végleges listáját.
A MagyarBrands program a márkák ranglistáján túl fontos feladatának tekinti azon szervezetek munkáját elismerni, amelyek kiemelten járulnak hozzá a gyermekek jólétét szolgáló feladatok ellátásához valamint a kulturális élet előremozdításához, megerősítéséhez.A MagyarBrands Gyermekekért különdíjat 2012-ben a Csodalámpa, a MagyarBrands Kultúráért különdíjat a Budapesti Operettszínház nyerte el.
Néhány fiatal, tradícióval még nem rendelkező, de ígéretes ötletet megvalósító márka kapcsán fogalmazódott meg az igény egy újabb különdíj kategória létrehozására, mely az idei év újdonságának számít a MagyarBrands programban. A MagyarBrands Innovációs különdíj kategória nyertese 2012-ben a Metapay.
„Az elmúlt években sokan féltek attól, hogy eltűnnek, elerőtlenednek a magyar márkák. A MagyarBrands programjára 2012-ben beérkezett pályázati anyagok azonban azt bizonyítják, hogy a nehezebb időkben is van mód (és szükség…) a tudatos, sikeres márkaépítésre. A zsűrinek nagy örömöt okozott a gazdag ötlet- és eredménytár áttanulmányozása, a sok érték felfedezése. Ennél több pozitív élmény csak azt a nem kevés fogyasztót, vásárlót éri, aki folyamatosan látja és használja a hazai márkák legkiválóbbjait!” Dr. Serényi János, a MagyarBrands program szakmai vezetője
MAGYARBRANDS FOGYASZTÓI MÁRKÁINAK TOPLISTÁJA
RANGSOR |
MÁRKA |
PONTSZÁM |
1. |
Herendi |
98,35 |
2. |
Pick |
98,21 |
3. |
Gundel |
95,38 |
4. |
Zwack |
94,28 |
5. |
Zsolnay |
94,05 |
6. |
Herz |
92,33 |
7. |
Hollóházi Porcelán |
91,06 |
8. |
Kalocsai Paprika |
89,19 |
9. |
OTP |
88,15 |
10. |
IBUSZ |
87,81 |
11. |
Magyar Posta |
86,74 |
12. |
BÁV |
86,17 |
13. |
Béres |
85,94 |
14. |
Ajka Kristály |
85,76 |
15. |
Pápai Hús |
85,41 |
16. |
Csabai |
84,9 |
17. |
Móra |
84,7 |
18. |
Szentkirályi |
84,1 |
19. |
Erős Pista |
83,85 |
20. |
Törley |
83,29 |
21. |
Dreher |
83,22 |
22. |
Gyermelyi |
82,58 |
23. |
Kalmopyrin |
82,22 |
24. |
Univer |
82,18 |
25. |
St. Hubertus |
82,06 |
26. |
Tisza Cipő |
81,29 |
27. |
Fütyülős |
81,25 |
28. |
Schwinn-Csepel |
81,08 |
29. |
Herbária |
81,02 |
30. |
Főtaxi |
80,34 |
31. |
Szamos Marcipán |
80,14 |
32. |
Bock |
80,12 |
33. |
Libri |
79,85 |
34. |
Coop |
79,31 |
35. |
Ilcsi |
79,24 |
36. |
Sziget |
79,18 |
37. |
Hajdu |
78,75 |
38. |
Figyelő |
78,69 |
39. |
HVG |
78,42 |
40. |
Agárdi Pálinka |
78,35 |
41. |
Gere |
78,25 |
42. |
Lipóti Pékség |
78,15 |
43. |
MOL |
78,14 |
44. |
Haas&Czjzek |
78,07 |
45. |
Helia-D |
77,95 |
46. |
Caola |
77,94 |
47. |
Panyolai |
77,87 |
48. |
Ziegler |
77,71 |
49. |
Mirelite |
77,37 |
50. |
Kossuth Kiadó |
77,34 |