Élelmiszer
Magyar termék a díjazottak között
2012. október 5.,
MTI
Egy magyar cég, a KSW Latte Kft. tejesdobozainak csomagolása bronz elismerésben részesült a csomagolásdizájn egyetlen világméretű versenyén, a Pentawards díjkiosztón.
Az ünnepélyes díjátadásra csütörtök este Párizsban, az Intercontinental Le Grand luxushotel dísztermében került sor.
A csomagolásdizájn Oscar-díjának is tartott, 2007-ben alapított Pentawards díjait összesen öt - élelmiszer, ital, body (testápolás és öltözködés), luxus és egyéb piaci szereplők - kategóriákban adják át. Idén 46 országból összesen 1200 pályamű érkezett.
A magyar termék egyetlen kelet-európai jelöltként az élelmiszer kategóriában érdemelte ki a tíztagú nemzetközi zsűri elismerését, amelynek elnöke Gérard Caron, az egyik legismertebb francia formatervező.
A gyémánt fődíjat a Coca Cola Diet Coke doboza nyerte el. A bronz díjazottak között szerepelt többet között a Carte Noire kávé vagy az Evian ásványvíz is.
Suha Sándor, a KSW Latte igazgatója a díjkiosztó után az MTI-nek elmondta: "Nagyon fontos számunkra ez az elismerés, mert bekerültünk egy olyan elitbe, ahol a minőségpolitika része a csomagolás is".
A két évvel ezelőtt létrehozott magyar márka csomagolása formájában a hagyományos tejesdobozokat idézi, de vizuális kommunikációjában teljesen eltér a megszokott kék-piros dobozú klasszikus termékektől, amelyeknek mindkét oldalán ugyanaz a felirat látható. A díjazott magyar csomagolás egyedi jellegét az egy helyen megjelenített, két csoportot megcélzó, kétirányú vizuális kommunikáció adja.
A KSW Latte tejeket egyelőre magyarországi üzletláncokban forgalmazzák, s a vendéglátóhelyek közel fele már a cégtől vásárol minőségi tejet. A KSW Latte azonban szeretne kilépni a külföldi piacra is. "A magyar piac nagyon igényes, de a tejfogyasztás nem olyan jelentős, mint a nyugat-európai országokban, ezért nagyobb mennyiséget feltehetően külföldön fogunk tudni majd eladni" - mondta Suha Sándor.