Élelmiszer
Elindult az almaszezon
2012. október 8.,
Élelmiszer Online
A Tesco a Váci úti Extra áruházában indította útjára a hazai almát népszerűsítő kóstoltató akcióját a Vidékfejlesztési Minisztérium közreműködésével. Ashley Hicks, a Tesco kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a hazai vásárlók között egyre nagyobb az igény a kiváló minőségű magyar gyümölcsökre, amelynek a cég ezúttal kitűnő szabolcsi és zalai almákkal kíván megfelelni.
A Tesco 6,5 millió kilogramm kiváló minőségű magyar almát juttat el a hazai fogyasztókhoz, amellyel jelentős mértékben segíti a hazai termelőket is. A Tesco az almaszezon kezdetekor ismételten a magyar agrárgazdaság értékesítési kihívásaira kívánta felhívni a figyelmet akciójával. Négy nagy beszállítótól és közvetve csaknem 120 kistermelőtől érkeznek minőségi almafajták Szabolcs-Szatmár-Bereg és Zala megyéből a Tescóba. A magyar almák alkotják az áruházlánc kínálatának legnagyobb részét, hiszen amíg rendelkezésre áll megfelelő minőségű és mennyiségű magyar alma, kizárólag azok kerülnek a polcokra az ország valamennyi Tesco áruházában.
Az almakóstolással és ismeretterjesztéssel egybekötött rendezvényen részt vett Budai Gyula parlamenti államtitkár, Ashley Hicks, a Tesco kereskedelmi igazgatója, Dr. Mártonffy Béla, a FruitVeB szakmaközi szervezet elnöke, valamint Tóth Bernadett, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Ellenőrző Bizottságának tagja, de a résztvevők kérdezhettek a jelenlévő magyar almatermelőktől, Rácz Imrétől és Bölcskey Györgytől is.
Az alma jótékony hatásai régóta ismertek a népi gyógyászatban, és ma is az egyik immunerősítő táplálékkiegészítőnek számít a téli hónapokban. Nagy tápértéke és vitamintartalma miatt méltó helyet foglal el az egészséges étrendben, nyersen fogyasztva magas víztartalmával járul hozzá a folyadékfogyasztáshoz. Végül nem utolsó szempont az sem, hogy akár mindennap sokrétűen felhasználható a konyhában.